رضایت مالکان؛ مهمترین اولویت مدیریت شهری در تملکات است
رضایت مالکان؛ مهمترین اولویت مدیریت شهری در تملکات است
امرالهی با اشاره به اهداف اجرای طرح های بازآفرینی شهرها و بازگشایی ها در برخی مناطق قم، ذیل پروژه های تعریف شده اظهار داشت: یکی از الزامات اجرای پروژه ها گاها تملک، املاک در مسیر است، در این میان اولویت مدیریت شهری و شورای شهر کسب رضایت مردم در زمان تملک است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح اله امرالهی در نودمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر رعایت حقوق مردم در زمان تملک و توافق اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری و شورای شهر کسب رضایت مردم در زمان تملک است.

وی استفاده در از ماده ۹ را برای پرداخت حق مردم لازم دانست و افزود: مدیریت شهری با هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در منطقه ۵ نیاز به داشتن مجوز ماده ۹ برای توافق با مردم دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم یکی از مشکلات اراضی منطقه ۵ را نداشتن سند رسمی دانست و بیان کرد: با نداشتن سند رسمی شهرداری نمی‌تواند به راحتی با مالکان توافق کند و با تصویب ماده ۹ مردم راحتر میتوانند به حقوق قانونی خود برسند.

امرالهی روند اجرایی شدن ماده ۹ در این پروژه را متفاوت دانست و تاکید کرد: با توجه به صدور مجوز ماده ۹ از وزارت کشور کسانی که فاقد سند  و دارای قولنامه هم هستند نیز می‌توانند با دریافت وجه ملک خود از دادگستری و ارائه مدارک لازم با شهرداری توافق کنند.

وی ادامه داد: این منطقه چون ابتدا در محدوده روستایی بوده مالکان یا  قولنامه و یا قولنامه مشایی که از یک سند مادر خورد شده است و پروانه ندارد در دست دارند و ملک خود را در طول زمان ساخته‌اند و شهرداری بدون سند رسمی امکان توافق با این افراد را ندارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در پایان تاکید کرد: با صدور مجوز ماده ۹ در واقع مردم به حق قانونی خود دست پیدا کرده و شهرداری نیز در آینده دچار مشکلات حقوقی در این توافق‌های بدون سند نخواهد شد.