ترافیک عبوری خودروها باید از بازار کهنه شهر حذف گردد
ترافیک عبوری خودروها باید از بازار کهنه شهر حذف گردد
امرالهی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان قم در خصوص ممنوعیت تردد وسایط نقلیه در بازار کهنه اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، تردد وسایل نقلیه شامل خودرو و موتور سیکلت در راسته بازار کهنه ممنوع است وتوسط راهور مسدود خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در بازدید از محلات تاریخی و بازار کهنه با اشاره به مصوبه شورای ترافیک استان قم در خصوص ممنوعیت تردد وسایط نقلیه در بازار کهنه اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، تردد وسایل نقلیه شامل خودرو و موتور سیکلت در راسته بازار کهنه ممنوع است وتوسط راهور مسدود خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به معبر مجاور گذر شاه حمزه و به جهت پیاده راه شدن آن، مقرر گردید شهرداری بسته پیشنهادی ترافیکی ذیل این مهم آماده نماید و جهت بررسی کارشناسی و بازدید میدانی به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
امرالهی با اشاره به اینکه در برخی بازگشایی های به جهت تسهیل در عبور وسایل نقلیه و عابرین نیازمند تملک املاک در مسیر است، گفت: عطف به افزایش عرض معبر موجود، مصوب گردید که دو پلاک در مسیر با تعامل با صاحبان پلاک توسط شهرداری منطقه و به جهت تسهیل در تردد، تملک و تخریب گردد.
وی افزود: همچنین مقرر گردید به جهت تملک و بازگشایی کوچه شهید حسن حاج تقی، شهرداری منطقه نسبت به تملکات مورد نیاز اهتمام نماید و گزارشی از روند انجام این مهم به شورای اسلامی شهر ارسال نماید.
لازم به ذکر است در بازدید از محلات پامنار، شاه حمزه، میدان کهنه و بازار کهنه، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر و مدیر شهرداری منطقه یک حضور داشتند.