از برکات انقلاب اسلامی، رشد و توسعه علمی قم است
از برکات انقلاب اسلامی، رشد و توسعه علمی قم است
ملایی با اشاره به اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز حوزه های علمیه است، اظهار داشت: درصدد هستیم، عناصر هویتی را تکریم کنیم، چرا که اولویت نخست هویت است و با بهره مندی از ظرفیت کنشگران فرهنگی برای خنثی شدن توطئه های دشمن تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملایی در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم، با تقدیر از متولیان برگزاری این نشست اظهار داشت: امامزاده مبرقع(ع) بخشی از عمر خود را در قم و بخشی را در کاشان زیسته اند و گنبد بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به دست ایشان ساخته شد و این شخصیت یکی از برکات قم و کاشان است.
وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ حدیث در بیان جایگاه والای قم داریم، از جمله این که قم حرم اهل بیت(ع) است، همچنین قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز حوزه های علمیه است و در تحولات بزرگی، حوزه های علمیه در آن نقش آفرین بودند.
وی بیان کرد: از برکات انقلاب اسلامی، رشد و توسعه علمی قم است، همچنین وجود مسجد مقدس جمکران و مسجد امام حسن عسکری(ع) نیز گوشه‌ای از جایگاه والای قم است و دشمن می‌خواهد به چنین جایگاهی لطمه بزند.
ملایی عنوان کرد: دشمنان در عملیات روانی اعتبار و اعتماد را مورد هدف قرار می دهند و درصدد اعتبارزدایی و از میان بردن اعتبار برخی از شخصیت ها و مکان ها و خدشه زدن به جایگاه رهبری است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کار ما اعتبارزایی با تجلیل و بزرگداشت از شخصیت های بزرگان و ایجاد خانه موزه های در تکریم شخصیت هاست و اخیرا نیز به دنبال شکل گیری خانه موزه هیات های مذهبی هستیم.
وی گفت: درصدد هستیم، عناصر هویتی را تکریم کنیم، چرا که اولویت نخست هویت است و باید به هویت خانواده، زنان و دختران توجه شود و با بهره مندی از ظرفیت کنشگران فرهنگی برای خنثی شدن توطئه های دشمن تلاش کنیم.
ملایی گفت: توجه به جایگاه مساجد و پرداختن به هویت خانواده و توسعه مشارکت‌ها و فعالیت در حیطه کارهای تشکیلاتی و توجه به فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی از جمله اهداف است، ضمن این که با ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی برای رفع مشکلات کوشش می کنیم.
این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد و در آن روسای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و روسای سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های قم و کاشان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری این ۲ شهر حضور داشتند.