شیعیان در هر نقاطی از جهان، دارای مشترکات ارزشمندی در جهت وحدت هستند
شیعیان در هر نقاطی از جهان، دارای مشترکات ارزشمندی در جهت وحدت هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی اسقامت با اشاره به سبقه فرهنگی شهرهای قم و کاشان اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعیان، فرقه های زیادی را ایجاد کرده اند، در حالی که شیعیان در هر نقاطی از جهان دارای مشترکات ارزشمندی در جهت وحدت و همگرایی هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی اسقامت در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعیان، فرقه های زیادی را ایجاد کرده اند، در حالی که شیعیان در هر نقاطی از جهان دارای مشترکات ارزشمندی در جهت وحدت و همگرایی هستند.

وی افزود: سبقه فرهنگی کاشان و قم بسیار زیاد است و مشترکاتی را به لحاظ فرهنگی، معماری و آیینی دارند و می‌توانیم از دستاوردهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مختلف به خوبی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: کاشان را به عنوان شهر هیات‌ها می‌شناسند و این هیات‌ها خود ظرفیت بالنده فرهنگی هستند و می‌توان در تبادلات فرهنگی، این ظرفیت را مورد توجه قرار داد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کاشان به عنوان شهر هیات‌ها، ظرفیت مهم و سند افتخاری است که در مساجد نیز این رویکرد را نهادینه کرده‌اند.

وی گفت: با تاکید بر مشترکات طرح‌های خوبی را می‌توان عملیاتی کرد، برای نخستین بار طلاب عضو شورای اسلامی شهرها بعد از ۲۴ سال عمر شوراها گرد هم آمدند و مدل های کاری و تجربیات را ارایه کردند و این مدل می‌تواند در مورد مشترکات فرهنگی شهرها نیز قابل اجرا باشد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از طرح ها نیز حضور بانوان برای احیای برنامه‌های فرهنگی در مساجد است که توانسته برکات و آثار خوبی به همراه داشته باشد.