لزوم بهره گیری از تجربیات شهرها در مدیریت شهری
لزوم بهره گیری از تجربیات شهرها در مدیریت شهری
محرری در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان خواستار بهره گیری از تجربیات شهرهای دارای اشتراکات مذهبی فرهنگی و اقتصادی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان که در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این هم اندیشی ابتکاری ویژه و کاری ارزشمند از سوی مدیریت شهری است، به خصوص شهرهای قم و کاشان که دارای مشترکات مذهبی، فرهنگی، انقلابی و اقتصادی هستند، کاری مهم به شمار می رود.


وی افزود: شهر کاشان از ظرفیت های بالنده‌ای برخوردار است و می‌توان در تعاملات و مراودات فرهنگی از ظرفیت‌های طرفین بهره مند شد.
وی عنوان کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در قم به لحاظ عمرانی شکل گرفته است و در تقاطع، شوارع، بازگشایی، خدمات شهری و فضای سبز موفقیت های زیادی داشته ایم و به لحاظ رشد سرانه فضای سبز دارای سوم در کشور هستیم.
محرری خاطرنشان کرد: چنین رشد توسعه ای در سطح کشور می تواند الگو باشد، همچنین ساماندهی خوبی در بحث های ترافیکی و سد معبر در قم داشته ایم.


رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) به طول ۷ کیلومتر و ۲۰۰ متر عرض، دارای ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در قم است.
وی افزود: در زمینه قطار شهری نیز پیشرفت خوبی را شاهد بوده ایم و البته در تحقق قطاری شهری منتظر واگن هستیم، در زمینه مونوریل نیز که در یکی از دولت های وقت در قم شکل گرفت، مشکلاتی را به وجود آورد و درصدد هستیم، بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.