حمایت مدیریت شهری از اجرای طرح حجاب و عفاف در بوستان های سطح شهر
حمایت مدیریت شهری از اجرای طرح حجاب و عفاف در بوستان های سطح شهر
ملایی از حمایت مدیریت شهری در اجرای طرح عفاف و حجاب در 7 بوستان شهر قم خبر داد و گفت: امروز ما با مطالبه مردم در خصوص کنترل فضای شهر و بوستانها مواجه هستیم و نمی‌توانیم نسبت به دغدغه مردم انقلابی و مومن قم بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملایی در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر اشاره کرد و گفت: مدت‌هاست مردم دغدغه مند،انقلابی و مومن قم از ما درخواست کرده‌اند فضای بوستانها ساماندهی شود و از رفتارهای ناهنجار عده‌ای به ستوه آمده‌اند و مدیریت شهری نیز نسبت به این شرایط اعتراض دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم کمک شهرداری به قرارگاه پر افتخار ،کارآمد و قوی ۱۹ دی را در راستای مطالبه مردم برای ساماندهی فضای بوستان ها دانست و تصریح کرد: قرارگاه ۱۹ دی با کمک ۷ میلیارد ریالی شهرداری ۷ بوستان را تحت پوشش قرارداده و ازنظر فرهنگی و اجتماعی ساماندهی خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از اقدامات روابط عمومی شهرداری قم، سازمان فرهنگی و سازمان تاکسیرانی در حوزه عفاف و حجاب خواستار تقدیر از آن‌ها شد و تأکید کرد: این کمک بخشی از اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف بوده و سازمان ها و بخش های ختلف شهرداری در برنامه‌های زیادی تدراک یا مشارکت دارند.
وی در ادامه طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در خصوص دستورالعمل کمیته حمایت از مساجد، هیئت، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی را نیز مطرح کرد و گفت: این طرح به کمک اعضای کمیسیون فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ور مدت ۴ ماه تدوین شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور تدوین شده و هیچ یک از شهرها چنین دستورالعملی ندارند و طبق این طرح کمک شهرداری نظامند خواهد شد.
وی از شاخص گذاری و گروه بندی مساجد، هیئت ها، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی خبر داد و گفت: شهرداری بر اساس این گروه بندی به این مراکز می‌تواند کمک کند و باید فعالیت این مراکز در راستای سیاست‌های شهرداری و شورای شهر باشد تا بتوانند حمایت لازم را دریافت کنند.
ملایی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از هنرمندان خاطرنشان کرد: در این شیوه‌نامه حمایت از هنرمندان نیز دیده‌شده و البته به‌مرور اصلاح و تکمیل خواهد شد.
وی هدف از این شیوه‌نامه را یکپارچه‌سازی و حمایت‌های مالی شهرداری دانست و تأکید کرد: از دیگر اهداف این شیوه‌نامه ایجاد هم‌افزایی و تعامل بیشتر در بین دستگاه‌ها برای حمایت و تسهیل گری برای فعالان فرهنگی و اجتماعی است.
ملایی ادامه داد: باید حمایت شهرداری از مجموعه‌های هم سو با مدیریت شهری باشد و اولویت در هدایت مراکز فرهنگی به سمت اولویت‌های شهرداری و سیاست های شورای شهر است.
وی در پایان یادآور شد: در این شیوه‌نامه علاوه بر مشخص شدن فرایند اجرایی حمایت‌ها باید به‌صورت مستمر گزارش مالی نیز ارائه شود.

انتهای پیام/ر