تأمین سرویس مدارس نیازمند طراحی جدید است
تأمین سرویس مدارس نیازمند طراحی جدید است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت عدم استقبال مدارس و خانواده‌ها را در افزایش نرخ سرویس مدارس مورد توجه قرار داد و گفت: از شهرداری انتظار می رود با وجود مشکلات هر ساله این موضوع، با ورود علمی و تحلیلی راه حل جدیدی برای رفع این دغدغه خانواد ها ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حمایت از رانندگان سرویس‌های مدارس اظهار داشت: همه ما خودروی شخصی داریم و می دانیم هزینه‌ها چقدر بالا است و با توجه به این‌که رانندگان از اقشار ضعیف جامعه هستند باید از آن‌ها حمایت شود.
وی مشکلات شهر قم را در تأمین سرویس مدارس موردتوجه قرارداد و افزود: سرانه فضای آموزشی مناسب در شهر قم پایین بوده و این امر باعث افزایش تقاضای سرویس مدارس شده و باید برای تأمین سرویس مدارس تدبیری مناسب اندیشیده شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آمار ارائه شده توسط پلیس در زمینه تصادفات راکبان موتور سیکلت در دانش آموزان مقطع متوسطه، گفت: هر تصادف هزینه سنگینی را به خانواده ها، فرد مصدوم و کشور تحمیل کرده و باید به دنبال طرح جدیدی برای تأمین سرویس مدارس باشیم.
وی عدم استقبال آموزش و پرورش و نمایندگان اولیا و مربیان را در جلسه بررسی افزایش نرخ سرویس مدارس متذکر شد و گفت: پیشنهاد می‌دهم از ون‌های خریداری‌شده در شهرداری برای تأمین سرویس مدارس استفاده شود تا اجازه ورود آزادبرها را به سرویس مدارس ندهیم زیرا آن‌ها آسیب‌های جدی به بچه‌ها و خانواده‌ها وارد می‌کنند.
وی افزود: با مصوب نمودن افزایش ۷۰ درصدی نسبت به افزایش ۱۰۸درصدی اولیه که مد نظر بوده است، به طبع باید مابه التفاوت ۳۸ درصدی موجود را با حمایت های مشخص، که نیاز رانندگان سرویس مدارس است، مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد خانواده ها در شهر مقدس قم درگیر این موضوع می باشند و لازم است در شورای اسلامی شهر بسته های حمایتی جهت این مهم به ویژه برای خانواده های پرجمعیت پیگیری و ابلاغ گردد.
استقامت در پایان با تأکید دوباره بر بررسی مجدد نرخ سرویس مدارس افزود: نقش مدیریت شهری پیدا کردن راه‌حل جدید برای رفع این مشکل است و نیاز به تدبیر بیشتری احساس می شود.
انتهای پیام/ر