قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، چالش بزرگ مدیریت شهری
قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، چالش بزرگ مدیریت شهری
اخوان با اشاره به مشکلات تطبیق قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در برخی حوزه ها، گفت: متأسفانه قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به ضرر مدیریت شهری بوده و ساختاری که در بیست سال گذشته شکل‌گرفته را از بین برد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در حاشیه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از پروژه‌های عمرانی شهر قم، مودت و نزدیکی بین شهر قم و اصفهان را فراتر از خواهرخواندگی برشمرد و گفت: تبادل تجربیات بین مدیریت شهری یکی از اتفاقات اثر گذار و منشا برکات است، این تبادل تجربه و دانش بین شورای شهر و شهرداری دو شهر باید وجود داشته باشد و طی هشت سال گذشته این ارتباط مستمر، برقرار بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم با یادآوری دغدغه مقام معظم رهبری بر پیشرفت و توسعه شهر قم به‌عنوان شهر آل محمد(ص) تصریح کرد: با همه پیشرفت‌ها و توسعه‌هایی که در همه بخش‌ها در شهر قم رقم خورده، اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داشته و امیدواریم بتوانیم شهر قم را به جایگاه حقیقی خود برسانیم.

وی حرکت شهر قم را به سمت توسعه پایدار ضروری دانست و یادآور شد: شهر قم با توجه به کارکرد فرهنگی که دارد از امکان ارزش‌افزوده صنایع کم‌بهره‌تر بوده و در حوزه درآمدهای پایدار با چالش‌هایی روبه‌رو است که باید حل شود.
اخوان بودجه شهر قم را در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: متأسفانه قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به ضرر مدیریت شهری بوده و ساختاری که در بیست سال گذشته شکل‌گرفته را از بین برد.
وی ادامه داد: بعد از گذشته چند ماه از ابلاغ قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها هنوز در بعضی از حوزه‌ها نتوانسته‌ایم با قانون جدید تطبیق پیداکرده و در مواردی مانند حذف و کسر پارکینگ مشکلاتی وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر قم کمک ۸۰ هکتاری دولت به مدیریت شهری قم را مطرح کرد و گفت: با الحاق ۳۲ و ۴۸ هکتاری به شهر قم و اختصاص به پروژه‌های عمرانی مرکز شهر، کمک بزرگی به توسعه شهر شده و امیدواریم به کمک دولت به‌زودی مترو نیز راه‌اندازی شود.
وی در پایان رمز موفقیت شهر قم را همدلی بین استانداری، نمایندگان مجلس و مدیریت شهری در قم دانست و ابراز کرد: یکی دیگر از دلایل موفقیت در قم ثبات مدیریت شهری با رویکرد ثابت در قالب برنامه ۲۰ ساله و پنج‌ساله بوده است.
انتهای پیام/ر