مدیریت شهری در قم، پیشگام اجرای طرح حجاب و عفاف در کشور
مدیریت شهری در قم، پیشگام اجرای طرح حجاب و عفاف در کشور
ملایی با اشاره به اجرای طرح شهربانو در شهر مقدس قم، گفت: شهرداری قم با انجام طرح شهربانو، این ظرفیت را دارا است که با اجرای دقیق آن به عنوان شاخص در سطح کشور و الگوی انجام شده موفق در این زمینه معرفی گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر مصطفی ملایی با اشاره به‌روز ملی حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف یک تکلیف شرعی است و شهدای عظیم الشان در وصیت نامه های خود تاکید بر رعایت و صیانت از حجاب و عفاف داشته اند، امروز دشمن با عبور از این سنگر مهم به دنبال آن است تا جایگاه بنیان خانواده و همچنین جایگاه رفیع زن و مادر را به انحطاط کشیده و از بین ببرد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر مقدس قم با عنایت به دغدغه های مردم مومن و انقلابی شهر عش آل محمد(ص) و با توجه به تاکید شرعی موضوع حجاب و عفاف، این مهم را در دستور کار ویژه قرار داده و به صورت مستمر و هر ماه یک جلسه با حضور کلیه مدیران بخش های مختلف شهرداری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با موضوع صرفا حجاب و عفاف برگزار شده است.
وی اجرای طرح شهربانو را یکی از افتخارات مدیریت شهری در قم دانست و افزود: اجرای این طرح امروز در کل کشور در دستور کار قرارگرفته و شهرداری قم با توجه به تدوین آن باید در اجرا نیز در کشور به‌صورت الگو و شاخص مطرح باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم محورهای اصلی طرح شهربانو را مطرح کرد و گفت: محورهای اصلی شامل محورهای تبلیغی-ترویجی، فرهنگی، نظارتی، مشارکتی و سیاست‌گذاری بوده که بر اساس آن برای تمام بخش‌های شهرداری وظایفی مشخص‌شده است.
وی ادامه داد: در گام نخست از تمام همکاران محجبه به‌صورت ویژه تقدیر می‌شود و دستورالعمل لازم برای آراستگی ظاهری پرسنل شهرداری در دستور کار قرارگرفته است.
ملایی برگزار نمایشگاه‌های تخصصی با موضوع توانمندی بانوان استان را مطرح کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که برای پرسنل بانو و آقا در شهرداری تدوین‌شده، برای عموم مردم نیز برنامه‌های فرهنگی باید اجرا شود تا بتوانیم حرکت فرهنگ شهر را به سمت زیست عفیفانه سرعت دهیم.
وی ادامه داد: استقرار مشاور فرهنگی در بوستان‌ها و سایر مراکز عمومی شهر، توزیع پوسترهای ترویجی فرهنگ حجاب و عفاف، راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری برای بانوان با رعایت اصول حجاب و عفاف، برگزاری تورهای گردشگری با موضوع حجاب و عفاف بخشی از برنامه‌های مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نقش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر بسیار مهم بوده و برگزاری مسابقات ویژه بانوان در بوستان بانوان، انتشار تولیدات فرهنگی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شود.
وی ساخت بوستان بانوان در تمام مناطق را به عنوان یک ضرورت مطرح یادآور شد و گفت: اجرای دیوارنگاره‌ها با موضوع عفاف و حجاب نیز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بسیار مهم بوده و باید تمام ارگان‌ها با فعالان فرهنگی نشست های مشترک برگزار کنند تا به‌صورت هماهنگ کارها انجام شود.
ملایی در پایان تأکید کرد: باید اجرای برنامه‌های فرهنگی به فعالان و کنشگران فرهنگی واگذار شود و سازمان فرهنگی و نهادهای نظارتی بر فعالیت این گروه‌ها نظارت کافی و لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/