بسترسازی مدیریت شهری برای حضور زنان نقش‌آفرین در جامعه
بسترسازی مدیریت شهری برای حضور زنان نقش‌آفرین در جامعه
نیازمند با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی گفت: باید مدیریت شهری بستر لازم برای فعالیت زنان را فراهم نماید تا زنان نقش‌آفرین در ترویج سبک زندگی سالم تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، نرجس نیازمند در هشتمین جشنواره چادرهای آسمانی که به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی در سالن همایش‌های اتاق اصناف قم برگزار شد با تأکید بر اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ، تقویت معنویت جامعه و سبک زندگی اسلامی است.
وی نگاه مقام معظم رهبری به زنان را در گام دوم انقلاب تشریح کرد و افزود: نقش زنان و خانواده در تحقق این دو توصیه مهم دارای ابعاد گسترده‌ای است که بخشی از آن توجه به موضوع عفاف و حجاب است که برای حفظ این دستور الهی در جامعه خانواده‌ها نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با ابراز تأسف از کم‌توجهی و یا عدم اولویت برخی مسئولان نسبت به اقدامات و برنامه‌های فرهنگی درگذشته افزود: دشمنان طی دههای گذشته و با برنامه‌ریزی دقیق به فرهنگ جامعه رسوخ پیداکرده و امروز شاهد ناهنجاری‌هایی فرهنگی در کشور هستیم که باید راهکارهای مناسبی برای رفع آن پیدا کنیم.


رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز دغدغه مدیریت شهری در قم با توجه به دغدغه رهبری رفع مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بوده و در این حوزه کارهای بزرگی انجام‌شده اما این اقدامات کافی نیست.
وی در ادامه خانواده را مهم‌ترین رکن جامعه دانست و بیان کرد: باید آگهی لازم به زنان و دختران جامعه داده شود تا بتوانیم مشکلات حوزه فرهنگی را رفع کنیم و در این مسیر باید به زنان و دختران نگاهی ویژه شده و امکان فعالیت زنان متدین در جامعه را فراهم کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز زنان بیش از مردان در جامعه تأثیر داشته و تربیت‌کننده نسل آینده کشور هستند که باید ما به‌عنوان متولیان شهر برای آن‌ها برنامه و سیاست‌گذاری کرده و بسترسازی برای حضور زنان در جامعه را در اولویت قرار دهیم.
انتهای پیام/