لزوم رفع فرآیند پرداخت های طولانی در شیوه‌نامه کمک به مساجد و مرکز فرهنگی
لزوم رفع فرآیند پرداخت های طولانی در شیوه‌نامه کمک به مساجد و مرکز فرهنگی
حجت‌الاسلام‌ استقامت با اشاره مسائل فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه های مدیریت شهری گفت: پرداخت های مالی شهرداری به مساجد در فرآیند های اداری زمان‌بر است، درتدوین شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی به دنبال رفع این مهم و تسریع انجام خدمات می باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به تدوین شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری توجه به مسائل فرهنگی است.

وی حمایت‌های شهرداری به مساجد و مراکز فرهنگی را یادآور شد و افزود: با تدوین شیوه‌نامه‌ای کاربردی در این حوزه در تلاش هستیم الگویی کشوری ارائه دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم چالش‌ها و مشکلات تخصصی کمک‌های مالی به مساجد را موردتوجه قرارداد و گفت: برای تسریع در تدوین شیوه‌نامه نیاز به همکاری بیشتری از طرف شهرداری داشته و امیدواریم تا قبل از ماه محرم و ناظر به نیاز مساجد و مراکز فرهنگی به حمایت، این شیوه‌نامه تصویب شود.

وی ادامه داد: متأسفانه پرداخت های مالی شهرداری به مساجد در فرآیند های اداری زمان‌بر است و باعث نارضایتی مردمی گردیده، در این شیوه‌نامه به دنبال رفع این مهم و تسریع انجام فرآیند انجام هستیم.

استقامت نحوه کمک و حمایت شهرداری در این شیوه‌نامه جدید را موردبررسی قرارداد و گفت: امکان کمک مالی بسیار کم است اما مدیریت شهری می‌تواند بسترهای لازم را برای فعالیت‌های مساجد و مراکز فرهنگی فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: باید تلاش شود شیوه‌نامه جدید تمام دغدغه‌های مدیریت شهری را تأمین کرده و با نگاهی تخصصی و اجرایی تمام بخش‌های شیوه‌نامه تدوین  گردد.

انتهای پیام/