سازمانهای تابع شهرداری خدمات‌رسان بوده و نباید مالیات پرداخت کنند
سازمانهای تابع شهرداری خدمات‌رسان بوده و نباید مالیات پرداخت کنند
اخوان با تاکید بر خدمات‌رسان بودن سازمانهای تابع شهرداری گفت: سازمان‌هایی مانند آتش نشانی و اتوبوسرانی تمام هزینه‌های خود را از شهرداری دریافت کرده و درآمدی ندارند در صورتی که در محاسبات مالیاتی به عنوان بنگاه تجاری دیده شده و باید این دیدگاه اصلاح شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، مجید اخوان در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم و با توجه به حضور مدیرکل مالیاتی استان قم در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: باید سازمانهای تابعه شهرداری به عنوان سازمانهای خدمات رسان معرفی شوند.

وی افزود: سازمان‌هایی مانند آتش نشانی و اتوبوسرانی تمام هزینه‌های خود را از شهرداری دریافت کرده و درآمدی ندارند در صورتی که در محاسبات مالیاتی به عنوان بنگاه تجاری دیده شده و این مشکلاتی را برای سازمان‌ها ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید سازو کار جدیدی برای سازمان‌های خدمات رسان مشخص کنیم تا مشکل مالیاتی برای شهرداری پیش نیاید و پرونده‌های موجود تعیین تکلیف شود.

وی همچنین به حسابهای بانکی شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های مدیریت شهری حساب‌های شهرداری در بانک‌های مختلف است که باید در کمترین زمان تعیین تکلیف شده و حسابهای راکد مسدود شود.

اخوان نظارت بر حسابهای غیر فعال را سخت دانست و تاکید کرد: در حسابرسی‌های مالی و نظارت با وجود حساب‌های راکد مشکلاتی به وجود می‌آید که شهرداری باید نسبت به این موضوع اقدامی انجام داده و به شورا گزارش دهد.

انتهای پیام/