مشارکت حداکثری شهرداری قم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهر قم
مشارکت حداکثری شهرداری قم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهر قم
طلائی با اشاره به مشارکت حداکثری شهرداری قم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهر قم گفت: تمام کمک‌ها و حمایت‌های شهرداری از مساجد و هیات باهدف کمک به مشارکت حداکثری مردم در مراسم عزاداری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلائی در حاشیه آغاز طرح جهادی علمداران خدمت شهرداری قم با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) در شهر مقدس قم، اظهار داشت: سنت دیرینه سیاه‌پوش شدن محلات و مساجد نسل به نسل بین مردم جاری بوده و در ایام محرم با اجرای این سنت شهر رنگ و بوی معنوی می‌گیرد.
وی ادامه داد: مساجد و تکیه‌های عزاداری در ایام محرم بانوای یا حسین(ع) عطر معنوی به شهر می‌بخشند و مدیریت شهری نیز همدوش با مردم در این مراسم معنوی حضور دارد.
طلائی با تأکید بر مشارکت مردمی در برگزاری مراسم عزاداری افزود: شورای اسلامی شهر مقدس قم به دنبال برگزاری مردمی مراسمات عزاداری است و در این راستا مدیریت شهری با تصویب دستورالعمل کمک به مساجد، هیئت و مراکز فرهنگی حمایت لازم را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات خواهد داشت.
عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به خدمات مختلف شهرداری قم در ایام عزاداری ماه محرم در شهر مقدس قم، اظهار داشت: طبق سنوات قبل بیش از ۳ هزار نیرو در بخش‌هایی مانند نظافت و پاکیزگی خدمات‌رسانی می‌کند.
وی ادامه داد: شهرداری قم همچنین با اهدای بسته‌های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی شامل ریسه و پرچم مشکی در ۱۷۰ محله با محوریت مساجد در فضاسازی شهر در ماه محرم مشارکت ویژه دارد.
طلائی با تأکید بر اینکه مردم در برگزاری مراسمات عزاداری تمام بضاعت و توان خود را صرف این مراسمات می‌کنند، افزود: شهرداری قم، جهت تسریع برگزاری مناسب مراسمات عزاداری، مقدمات لازم را جهت ارائه مجوزها برای برپایی مواکب و برگزار کردن محافل و مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت مجوز می‌توانند بر اساس آنچه مجموعه معاونت خدمات شهری اعلام کرده است، با مراجعه به سامانه قم یار مجوزهای لازم را دریافت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: امیدواریم اقدامات شهرداری در برگزاری مراسم عزاداری در ایجاد فضای معنویت و روحانیت بیشتر شهر کمک کند و بتوانیم از ایثارگری‌های سرور سالار شهیدان درس بگیریم.
انتهای پیام/