حمایت مدیریت شهری از ترویج فرهنگ قرآنی/توهین به قرآن و ادیان الهی محکوم است
حمایت مدیریت شهری از ترویج فرهنگ قرآنی/توهین به قرآن و ادیان الهی محکوم است
نیازمند با محکوم کردن توهین به قرآن و ادیان الهی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآن از اولویت‌های شهرداری است، ترویج فرهنگ قرآنی نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها است و باید همه ارگان‌های فرهنگی و اجرایی شهر برای ترویج فرهنگ قرآنی به میدان بیایند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند ضمن انتقاد به کشورهای حامی افراد توهین کننده اظهار داشت: حفظ حرمت ادیان و کتب الهی یکی از شاخص‌های مهم در تمدن و حفظ حقوق بشر است .
وی با تأکید بر لزوم حفظ حرمت اسلام و قرآن به‌عنوان دین بیش از یک‌چهارم مردم جهان افزود: این بی احترامی باعث ایجاد خشم و نفرت در جهان شده و دولت‌های مدعی صلح و رعایت حقوق بشر نباید با حمایت از این افراد خودسر باعث این بی‌هنجاری ها در جهان بشوند و مسلمانان جهان هرگز این توطئه های دشمنان دین مبین اسلام را فراموش نخواهند کرد و هوشیارتر از گذشته خواهند بود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با تشریح شرایط فرهنگی حاکم برجهان و برنامه‌ریزی‌های کلان دشمنان برای تخریب فرهنگ اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز مسئولیت مدیریت شهری بیش از گذشته بوده و باید نسبت به این مهم آگاه باشیم.
نیازمند ادامه داد: حمایت از دارالقرآن‌ها یکی از برنامه های ما در مدیریت شهری است که همه باید نسبت به آن دغدغه مند باشیم و با برنامه‌ریزی کلان نسبت به فعالیت بیشتر آن‌ها اقدامات لازم را انجام داده و بسترسازی مناسب کنیم.
وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و توجه به قرآن را یادآور شد و گفت: شهر قم پایتخت مذهبی جهان و مادر انقلاب بوده و باید در ترویج فرهنگ قرآنی سرآمد کشور باشد و لزوم توجه به این مهم بیش از گذشته است.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم ادامه داد: امروز بیش از ۴۰۰ مربی خانم در دارالقرآن بسیج قم آماده آموزش هستند که در صورت حمایت می‌توانند حرکتی انقلابی را در شهر قم رقم بزنند. فعالیت این محافل قرآنی می تواند تا ماه رمضان سال آینده بصورت فراگیر در شهر قم شکل‌بگیرد.
وی خطاب به دارالقرآن‌ها و مراکز فرهنگی گفت: بخش قابل توجهی از این برنامه‌های فرهنگی و قرآنی می بایست ویژه کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی‌شده و این مراکز از فرصت تابستان و اوقات فراغت و محرم و صفر بیشترین استفاده را ببرند.
نیازمند از حمایت مدیریت شهری و شهرداری از دارالقرآن‌ها و اختصاص بودجه به این امر خبر داد و ابراز کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآن از اولویت‌های شهرداری است و درصورتی‌که نیاز به افزایش بودجه باشد شورای شهر حمایت لازم را خواهد داشت.
وی در پایان از همه ارگان‌های فرهنگی و اجرایی شهر خواست تا در همچون گذشته در ترویج فرهنگ قرآنی مشارکت داشته باشند و بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها داشته و شهرداری و شورای شهر نیز حمایت لازم را در این امر خواهند داشت.
انتهای پیام/