توهین به قرآن و سایر ادیان الهی محکوم و منفور است/حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های قرانی در شهر
توهین به قرآن و سایر ادیان الهی محکوم و منفور است/حمایت مدیریت شهری از برنامه‌های قرانی در شهر
ملایی با محکوم کردن توهین به قرآن و سایر ادیان الهی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی تنها را نجات خانواده و زنان از دشمنی کشورها و فرهنگ غرب بوده و مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ اسلامی قرآنی حمایت لازم را از کنشگران و مراکز فرهنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی با تشریح وقایع فرهنگی روز و توهین کشورهای معاند به اسلام و قرآن اظهار داشت: امروز ما در جنگ نرم و با دنیای غربی مواجه هستیم که برای پیشبرد برنامه‌های خود از هیچ توطئه‌ای علیه ایران فروگذار نیستند.
وی با محکوم کردن توهین کشورهای سوئد و دانمارک به قرآن افزود: شیوه و عمل اسلام و مردم ایران احترام به ادیان و کتب الهی بوده و این توهین‌ها نشان‌دهنده دشمنی و عناد کشورهای غرب‌گرا با انقلاب اسلامی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مقدس قم ترویج فرهنگ قرآنی را تنها را نجات خانواده و زنان از دشمنی کشورها و فرهنگ غرب دانست و بیان کرد: برای ترویج فرهنگ اسلامی قرآنی نیاز به حمایت از کنشگران و نهادهای فرهنگی در جامعه داریم.
وی جامعه هدف برنامه‌های قرآن را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: باید بیشترین برنامه‌ها برای کودک و نوجوان طراحی‌شده و مدیریت شهرداری از برنامه‌های فرهنگی حمایت لازم را دارد.
ملایی تدوین سند چشم‌انداز در برنامه‌های فرهنگی حوزه قرانی را لازم خواند و یادآور شد: هیچ کار فرهنگی بدون داشتن برنامه و چشم‌انداز ممکن نیست و مبلغین نیز باید مهارت‌های لازم برای ارتباط با نسل جوان را آموزش ببینند.
وی با مرور آیات مربوط به نحو تبلیغ خاطرنشان کرد: مبلغان باید در میان مردم و در بطن جامعه حضورداشته باشند و با نشستن در دفتر و مرکز فرهنگی کاری از پیش نخواهد رفت و فرصت تابستان و هم‌زمانی آن با ماه محرم و صفر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: کار در حوزه‌های فرهنگی و بانوان نیز نیاز به مطالعات دقیق کارشناسی داشته و با توجه به دغدغه‌های رهبری باید به این مهم بیش از بیش توجه کنیم.
وی سپس با یادآوری جایگاه شهر قم در انقلاب و اسلامی یادآور شد: محیط شهر قم با سایر شهرهای کشور متفاوت بوده و نمی‌توانیم برنامه‌ای که در شهرهای دیگر اجراشده را در قم اجرا کنیم و نیاز داریم بر اساس فرهنگ شهر برنامه‌هایی جدید نوشته شود.
ملایی تأکید کرد: اهداف باید مربوط به مسائل روز و خانواده باشد و باید به سمت توانمندسازی و تربیت دختران قمی حرکت کنیم و در این راستا از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم و در صورت لزوم بودجه‌های کارهای فرهنگی در شهرداری را افزایش‌خواهیم داد.
وی در پایان ابراز کرد: خوشبختانه برنامه‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شهرداری بوده و کار در حوزه‌های قرانی و ایثار و شهادت با محوریت مساجد به جدیت دنبال می‌شود.
انتهای پیام/