اجرای پیاده‌راه‌های اطراف حرم مطهر، فضای معنوی و ایمنی را برای حرکت دستجات عزاداری فراهم کرده است
اجرای پیاده‌راه‌های اطراف حرم مطهر، فضای معنوی و ایمنی را برای حرکت دستجات عزاداری فراهم کرده است
دهناد با اشاره به مردمی بودن مراسم‌های عزاداری در ماه محرم، گفت: با اجرای پیاده‌راه‌های اطراف حرم مطهر، بستر مناسبی برای دسته‌جات عزاداری و عاشقان اهل‌بیت فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اظهار داشت: در طول تاریخ مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شده است.
وی تصریح کرد: این روزها شهر قم به حسینیه‌ای به وسعت شهر تبدیل شده است که هر مسافری که وارد شهر می‌شود در این مراسم شرکت می‌کند.
دهناد گفت: فضاسازی و برپایی خیمه‌های عزاداری در تمام شهر به همت مردم اجرا شده و نهادهای عمومی و خصوصی نیز به کمک مردم آمده‌اند.
وی از اجرای برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا توسط مدیریت شهر نیز خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها در بخش‌های خدماتی، حمل و نقل و ترافیک و فضاسازی محیطی بوده و خوشبختانه احداث و اجرای پیاده‌راههای پیرامون حرم مطهر زیرساخت مناسبی برای برگزاری مراسمات را ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مقدس قم ادامه داد: پیاده‌راه‌ها فضای معنوی و ایمنی را برای حرکت دستجات عزاداری و همه زائرانی که قصد شرکت در مراسمات مذهبی تاسوعا و عاشورا را دارند، فراهم کرده است.
وی بهره‌مندی مردم از پیاده‌راه‌هایی را نشان از موفقیت طرح دانست و یادآور شد: در حوزه حمل و نقل نیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به صورت ۱۰۰ درصد آماده باش هستند و از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب ناوگان اتوبوسرانی سرویس‌دهی دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مقدس قم افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی(ع) ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در تمام خطوط سرویس‌دهی کرده و خطوط منتهی به حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و همچنین پردیسان با تعداد اتوبوس بیشتری در حال فعالیت است.
دهناد از سرویس دهی رایگان تعدادی از تاکسی‌ها نیز یاد کرد و گفت: ناوگان تاکسیرانی نیز در کنار عوامل و مسئولان پارکینگ‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی از فعالیت شبانه روزی ستادهای خدمات‌رسانی در مناطق هشتگانه نیز خبر داد و گفت: نیروهای مسئول جمع‌آوری پسماند و تنظیف شهر در سه شیفت در حال کار بوده و قدردان کار این عزیزان هستیم.
دهناد تاکید کرد: تبدیل شهر به حسینیه‌ای بزرگ زحمت مردم بوده و شهرداری تلاش کرده در کنار مردم فضاسازی محیطی مناسبی انجام دهد و مردم نیز در حفظ محیط زیست و نظافت شهر به صورت فعال عمل می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی که اعمال شده از شهروندان درخواست می کنیم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و امیدواریم شاهد برگزاری باشکوه مراسمات مانند سنوات گذشته باشیم.
انتهای پیام/ر