لزوم تدوین سیاست‌گذاری فرهنگی در شهر
لزوم تدوین سیاست‌گذاری فرهنگی در شهر
سبحانی ثابت با تأکید بر لزوم تدوین سیاست‌گذاری فرهنگی در شهر قم گفت: باید سیاست‌گذاری فرهنگی کلان تدوین‌شده و به همه بخش‌های مختلف در مدیریت شهری ابلاغ شود و سپس شورا نظارت کامل بر اجرای آن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در کمیسیون فرهنگی با اشاره به اهمیت ساماندهی فرهنگی در شهر قم اظهار داشت: ما نیاز به تدوین یک سیاست‌گذاری کلان برای ساماندهی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر داریم.
وی تدوین سیاست‌گذاری فرهنگی را حلال بسیاری از مشکلات فرهنگی شهر دانست و افزود: بعد از تدوین و ابلاغ سیاست‌گذاری فرهنگی به بخش‌های مختلف، شورا باید به‌صورت کامل به اجرای این سیاست‌گذاری‌ها نظارت داشته باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی باید بر اساس سیاست‌گذاری کلان انجام شود تا از اجرای کارهای جزیره‌ای جلوگیری شده و شاهد نتیجه‌ای مثبت در شهر باشیم.
وی ورود ضابطان قضایی را نیز در اجرای سیاست‌های کلان فرهنگی لازم دانست و تأکید کرد:مدیریت شهری می‌تواند سیاست‌گذاری کند اما نمی‌تواند در اعمال قانون دخالتی داشته و ورود قضایی داشته باشد.
سبحانی ثابت در پایان یادآور شد: باید نسخه‌ای برای فرهنگ نوشته شود که قابل‌اجرا باشد و تنها به شعار و بایدونباید خلاصه نشود.
انتهای پیام/