پیشرفت مناسب پروژه ساخت پارکینگ بنفشه در خیابان آذر قم
پیشرفت مناسب پروژه ساخت پارکینگ بنفشه در خیابان آذر قم
دهناد روند پیشرفت پروژهٔ ساخت پارکینگ بنفشه را مثبت ارزیابی کرد و آن‌ را پروژه‌ای شاخص و اساسی در بافت تاریخی برشمرد و گفت: محدودهٔ بافت تاریخی شهر قم، مشکلات و کمبودهای زیادی دارد که این دست پروژه‌ها به حل آن‌ها و بهبود شرایط کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه پارکینگ بنفشه با اشاره به اثرگذاری ترافیکی و فرهنگی این پروژه در محدوده خیابان آذر، اظهار داشت: فضای پشت بازار بنفشهٔ سابق و میدان کهنه، سال‌های زیادی به‌صورت گودبرداری‌شده رها شده و باعث ایجاد صدماتی برای ساختمان‌های اطراف از جمله بنای تاریخی سرای ملاحسین و مجموعهٔ بازار کهنه گشته بود؛ که برای حل این مشکل و با توجه به کمبود فضای پارک و ازدحام ترافیکی این محدوده، تصمیمی مبنی بر احداث پارکینگ در این نقطه گرفته شد.


وی افزود: شورای اسلامی شهر نیز با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و و بناهای تاریخی موجود در محدوده، پیشنهاد ایجاد یک فضای باز شهری برای اجرای مراسم‌‌های آیینی و همچنین استفادهٔ روزمرهٔ شهروندان را داد که طراحی‌های این مجموعه در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد که محدودهٔ بافت تاریخی شهر قم، مشکلات و کمبودهای زیادی دارد که این دست پروژه‌ها به حل آن‌ها و بهبود شرایط کمک می‌کند.