تعیین ایستگاه یک خط A مترو در مسجد مقدس جمکران
تعیین ایستگاه یک خط A مترو در مسجد مقدس جمکران
دهناد با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های دائمی پیرامون مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از مباحث موردتوجه در کمیسیون عمران و حمل و نقل جانمایی درست ایستگاه یک خط A مترو در مسجد مقدس جمکران بوده که بعد از سال‌ها انجام‌شده و امیدواریم به‌زودی عملیات حفاری آن آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های دائمی پیرامون مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های موقت پیرامون مسجد مقدس جمکران هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل می‌کند.
وی مشکلات حمل‌ونقلی در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه نیمه شعبان را موردبررسی قرارداد و افزود: برای پیرامون مسجد مقدس جمکران ما نیازمند داشتن طرحی یکپارچه بوده و باید تمام کاربری‌ها به هم مرتبط باشند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: یکی از مباحث موردتوجه در کمیسیون جانمایی درست ایستگاه یک خط A مترو در مسجد مقدس جمکران بوده که بعد از سال‌ها انجام‌شده و امیدواریم به‌زودی عملیات حفاری آن آغاز شود.
وی ادامه داد: اتصال و مرتبط بودن شوارع، پارکینگ‌ها، راه‌آهن و خطوط سریع‌السیر تهران قم اصفهان مباحثی است که باید در یک طرح یکپارچه به‌درستی دیده شود تا بتوانیم مشکلات این منطقه را با ایجاد زیرساخت‌های دائمی برطرف کنیم.
دهناد مسجد مقدس جمکران را بعد از حرم مطهر دومین کانون مهم شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات این محدوده بکر بودن اراضی پیرامون مسجد مقدس جمکران است که می‌توانیم با تعریف درست و کاربردی زیرساخت‌های دائم خدماتی و فرهنگی را با کمک بخش خصوصی ایجاد کنیم.
وی پهنه پیرامون مسجد مقدس جمکران را بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: متأسفانه به علت نبود طرح یکپارچه و جانمایی درست کاربرها امروز در منطقه جمکران با پدیده ساخت‌وسازهای غیرمجاز روبه‌رو هستیم و بخشی از این محدوده نیز به کانون تولید ریزگرد و آلودگی تبدیل‌شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان یادآور شد: ظرفیت‌های این منطقه برای ایجاد زیرساخت‌های زیارتی و پذیرایی نیز قابل‌توجه بوده و با توسعه شبکه حمل‌ونقل و ساخت پایانه بزرگ حمل‌ونقلی می‌توان شاهد توسعه منطقه و شهر باشیم.
انتهای پیام/