حمایت از گروه‌های مردمی بایستی تقویت گردد
حمایت از گروه‌های مردمی بایستی تقویت گردد
ملایی با اشاره به تصویب دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی، گفت: در نگاه حکمرانی مردمی دنبال تقویت نقش‌آفرینی مردم هستیم؛ بنابراین حمایت از گروه‌های مردمی بایستی تقویت گردد و این بودجه افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی با اشاره به دستورالعمل شورای اسلامی شهر قم برای ساختارمند کردن حمایت های شهردار قم از مساجد و مراکز فرهنگی خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل باید جلسات حمایت از مساجد هر دو ماه یکبار باید برگزار شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در توجه ویژه به تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی، گفت: برای اینکه ظرفیت‌های مردمی پای‌کار بیایند باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد که بخشی از این حمایت‌ها جزو وظایف شهرداری ها می باشد.

ملایی بیان داشت: هدف عمده از این دستورالعمل اصرار و تکلیف شهرداری قم در حمایت‌های قانونی از مساجد و نهادهای فرهنگی و هنرمندان است.

وی با اشاره به موضوع مجوز اخذ تدوین دستورالعمل کمیته حمایت از مساجد و حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی، بیان داشت: بر اساس این مصوبه شهرداری قم موظف است تا با رعایت ماده ۹۰ قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و پس از لازم‌الاجرا شدن مصوبه نسبت به اجرای مفاد آن، اقدام لازم را انجام دهد.

ملایی اضافه کرد: در نتیجه پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تحت عنوان” دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی” که مشتمل بر ۱۱ برگ پیوست و ممهور شورا است و با اکثریت آرا به تصویب رسید، مقرر شد شهرداری قم با رعایت کلیه موازین قانونی و آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و قانون اصلاح و تسری آیین‌نامه معاملات شهرداری به کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها نسبت به اجرای مصوبه اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱، ۵ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص‌یافته بود که تا پایان سال فقط ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن تخصیص نهایی یافت؛ همچنین ۸ میلیارد تومان نیز امسال دراین‌رابطه مصوب شده که تا کنون حدود ۲ میلیارد تومان هزینه‌کرد نهایی را نشان می‌دهد.

ملایی گفت: در نگاه حکمرانی مردمی دنبال تقویت نقش‌آفرینی مردم هستیم؛ بنابراین حمایت از گروه‌های مردمی بایستی تقویت گردد و این بودجه به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.