حمایت مدیریت شهری از برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد در چارچوب بودجه
حمایت مدیریت شهری از برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد در چارچوب بودجه
محرری با اشاره به حمایت مدیریت شهری از برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد در چارچوب بودجه، اظهار داشت: مدیریت شهری همواره حمایت های گوناگونی از مساجد در شهر عش آل محمد(ص) داشته است و به طور حتم در ادامه این مسیر نیز باید این حمایت تقویت و مورد توجه همه مسئولان شهری و استانی باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سی‌ام مردادماه، روز جهانی مسجد اظهار داشت: این روز یادآور اقدام شیطانی صهیونست‌ها در به آتش کشیدن قبله اول مسلمین می باشد و به فرموده رهبر انقلاب به عنوان یوم الله و نقطه عطف دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابله با هجمه های کفار صهیونیستی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، مسجد را نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ برشمرد و گفت: مسجد پایگاه بیدارگری، بسیج مردمی و پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است.

وی افزود: مدیریت شهری در شهر مقدس قم نیز به عنوان خواستگاه انقلاب، همواره حمایت های گوناگونی در جهت تحقق این مهم در شهر عش آل محمد(ص) داشته است و به طور حتم در ادامه این مسیر نیز باید این حمایت تقویت و مورد توجه همه مسئولان شهری و استانی باشد.

محرری با اشاره به انتظار مردم انقلابی قم از شورای اسلامی شهر در جهت حمایت ذیل توسعه و ساخت مساجد در سطح شهر، ادامه داد: انتظار مردم از شورای انقلابی، انتظاری به حق و مورد تائید است، مدیریت شهری نیز سعی بر آن داشته است در طرح های مختلف از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) با جانمایی و اختصاص زمین در پنج نقطه در جهت ارائه خدمات فرهنگی توسط موسسات و متولیان فرهنگی همراهی خود را این نگرش درست نشان دهد.

وی افزود: همچنین افزایش سقف مساحت تجاری های مساجد به صورت رایگان در جهت درآمد پایدار مساجد،حذف پارکینگ مساجد، ساخت مساجد در بوستان ها که امکان آن فراهم است و بعضا مواردی نیز انجام شده و بخشی نیز در کمیسیون های مربوطه در دست بررسی است و حمایت های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی در مراسمات مختلف ملی و مذهبی از جمله مواردی است که توسط مدیریت شهری در جهت حمایت از مساجد انجام شده و می شود.

محرری با اشاره به تصویب دستورالعمل حمایت از مساجد، هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی با رای قاطع اعضای شورای شهر، گفت: این شیوه نامه محور ارائه کمک به مساجد در شهر مقدس قم خواهد بود و با تلاش های صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی و حمایت اعضای محترم در جلسه رسمی مورد تائید و تصویب همه اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در خصوص بودجه مصوب حمایت از مساجد، گفت: بودجه موجود، بودجه ای است که به تصویب اعضای محترم رسیده است و شهرداری نیز ذیل آن در حال انجام وظایف تبیین شده است، اما عطف به حمایت شورای اسلامی شهر از کارهای فرهنگی و خاصه مساجد سطح شهر در صورت امکان و در چارچوب بودجه افزایش آن میسر خواهد بود.