لزوم ساماندهی همزمان ۷ ورودی شهر قم
لزوم ساماندهی همزمان ۷ ورودی شهر قم
سبحانی با تاکید بر لزوم ساماندهی 7 ورودی شهر قم به صورت هم‌زمان گفت: هفت ورودی شهر قم باید با یک نگاه و به‌صورت طرح‌های خلاقانه طراحی شود تا هویت فرهنگی شهر قم، حفظ و به درستی معرفی شده و پیوستگی طرح‌ها نیز بایستی لحاظ گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت به موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: ورودی‌های هر شهر نقطه عطفی برای معرفی فرهنگ، هویت و ساختار شهری به مسافران و گردشگران بوده که باید از آن بهره کافی و وافی برده شود.
وی بر ساماندهی هفت ورودی شهر به‌صورت همزمان تأکید کرد و افزود: باید ساماندهی هفت ورودی با یک نگاه و رویکرد واحد اما متناسب با ورودی مورد نظر از لحاظ ظاهری تا حدودی متفاوت باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: هفت ورودی شهر قم باید با یک نگاه و به‌صورت طرح‌های خلاقانه طراحی شود تا هویت شهر قم حفظ و به درستی معرفی شود.
وی ادامه داد: ساماندهی یک ورودی به تنهایی وبصورت جزیره ای پیوستگی فکری و هویتی ورودیها را نمی‌تواند حفظ نماید و برای تحقق این طرح ضروریست همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها به میدان بیایند.
سبحانی ثابت خاطرنشان کرد: سازمان‌های ذیصلاح باید ورود کنند تا کار جزیره‌ای انجام نشود، همچنین بایستی به این نکته توجه شود که ما کاری پیچیده، عجیب و پرهزینه نمی‌خواهیم، بلکه باید با طرحی کم هزینه و هویتی، ورودی زیبا برای شهر قم طراحی و اجرا کنیم.
وی تأکید کرد: باید در ساماندهی ورودی‌ها نازیبایی‌ها جمع شود و زیبایی جایگزین آن شود و پیام‌های هویتی برای تابلوها به‌صورت پیوسته و سرشار از آرامش بصری طراحی شود و ماندگاری کافی داشته باشد و در کنار آن در همه ورودی‌ها فضای سبزدلنشین وجذاب اجرا شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مقدس قم خواستار تهیه بسته فرهنگی وهویتی بایک زمان بندی مشخص ومعین توسط شهرداری برای ورود‌های شهر قم شد و خاطرنشان کرد: برای هر هفت ورودی به خصوص ورودی تهران به قم با مشخص بودن شاخص‌های هویتی و فرهنگی بسته اجرایی تهیه شود.
وی در پایان تأکید کرد: در این بسته باید موضوعات فرهنگی، تاریخی، معماری و شهرسازی، فضای سبز، زیباسازی و ساماندهی تابلوها دیده شود تا بتوان هر هفت ورودی با یک نگاه جامع ساماندهی شود.
انتهای پیام/