شهرداری قم برنامه‌های بانشاط در ایام ربیع‌الاول اجرا کند
شهرداری قم برنامه‌های بانشاط در ایام ربیع‌الاول اجرا کند
ملایی با اشاره به این مهم که شهرداری‌ها به دلیل در اختیار داشتن فضاهای متنوع شهری و تفریحی، می‌توانند برنامه‌های بانشاط در ایام ربیع‌الاول اجرا کنند، اظهار داشت: رهبر انقلاب بر استفاده از ابزار هنر و ظرفیت عظیم هنرمندان در انتقال مفاهیم دینی تأکید دارند و باید در ایام پیش رو این اصل مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی ضمن تبریک آغاز ایام ربیع‌الاول اظهار داشت: اسلام دین تعادل و درستی است همان گونه که در ایام مصیبت اهل‌بیت باید فضای شهر حزن‌انگیز باشید در ایام شادی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز باید فضای شهری مملو از شادی و نشاط باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر استفاده از ابزار هنر و ظرفیت عظیم هنرمندان در انتقال مفاهیم دینی تأکید دارند که باید در ایام پیش رو از آن‌ها بهره برد.
وی گفت: بیش از سه سال است که فضای جهان به دلیل پاندمی کرونا، شادی کمتری به خود دیده است و در این میان دشمنی دشمنان در قالب اغتشاشات و هجمه تمام‌عیار و ناجوانمردانه جنگ نرم و نقش منفی بخشی از سلبریتی‌ها باعث محدودکردن شادی و نشاط در جامعه شده است که نیاز است نیروهای انقلابی با استفاده از فرصت ربیع‌الاول و ظرفیت‌های دین شادی را به جامعه تزریق کنند.
ملایی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها به دلیل در اختیار داشتن فضاهای متنوع شهری و تفریحی، بودجه و امکانات متفاوت از سایر دستگاه‌های اجرایی باید پیشتاز ارائه خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی به شهروندان باشند، بسیاری از مفاهیم مرتبط با موضوع فرهنگ شهروندی که از ضروری‌ترین مأموریت‌های شهرداری‌ها است باید در قالب فعالیت‌های هنری توأم بانشاط به مخاطبان منتقل شود.
ملایی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در فضاهای عمومی شهری از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود، اجرای جنگ‌های شادی در بوستان‌ها قبل از سردشدن هوا، سفارش تولید و اجرای تئاتر خیابانی متناسب با مأموریت‌های شهرداری با رویکرد شادی و نشاط اجتماعی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در اماکن عمومی، مساجد و مراکز فرهنگی و جلب مشارکت‌های مردمی با موضوعات مفاهیم عناصر هویتی و نیز شهروندی از جمله این برنامه‌ها می‌تواند باشد.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی، تجهیز و تکمیل امکانات ورزشی و تفریحی در بوستان‌ها و اماکن ورزشی وابسته به مدیریت شهری در راستای توسعه ورزش همگانی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری همراه با آموزش‌های شهروندی، برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی در اماکن ورزشی و عمومی، نورافشانی، ریسه بندی و آذین‌بندی شهر با ایام شادی ماه ربیع، مراسم‌ و مسابقات خانوادگی در سطح بوستان‌ها، تدارک پویش‌های نشاط‌آفرین، مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی‌ به شهرداری قم پیشنهاد می‌شود.
ملایی عنوان داشت: تعامل با بسیج، کانون‌های مساجد، هیئات مذهبی، بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد امیدآفرینی و بیان خاطرات امیدآفرین نیز در این راستا باید در اولویت قرار گیرد.
وی بیان داشت: مخاطبان برنامه‌های شادی و نشاط کودکان عزیز آینده‌ساز و خانواده‌های گرامی می‌باشند پس به طور خاص اجرای برنامه‌ها با همکاری آموزش‌وپرورش و صداوسیما و به‌ویژه در ایام آغاز سال تحصیلی جدید باید محور قرار گیرد.