گلزار شهدای مدافع حرم در قم ساماندهی شود
گلزار شهدای مدافع حرم در قم ساماندهی شود
حجت الاسلام والمسلمین استقامت با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدای مدافع حرم در قم گفت: بزرگ‌ترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور در قم است و باید خدمات رفاهی و فرهنگی مطلوب ارائه شود تا تبدیل به پایگاه فرهنگی مردمی شده و شاهد تجمع‌های انقلابی در این مکان مقدس باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت در صد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خدمت به مردم خدمت به امام زمان(عج) بوده و ما ملت امام زمان(عج) هستیم.
وی حضور ۱۳۰ خانم آزاده رزمنده و جانباز در شهر قم را یادآور شد و افزود: ما در کشور مادرانی داریم که بیش از یک شهید در راه انقلاب و اسلام داده‌اند و حضور ۲ مادر با ۹ شهید در کشور مسئولیت ما را نسبت به کسب رضایت مردم در خدمت سنگین‌تر می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم یادآور شد: با دقت در سیره امامان (ع) و پیامبر اکرم(ص) درمی‌یابیم که خدمت و کسب رضایت مردم یکی از مسائل مهم فرهنگ اسلامی و شیعی ما بوده که ما مسئولان کشور باید نسبت به این مهم دقت بیشتری داشته باشیم.
وی در ادامه خطاب شهردار قم خواستار ساماندهی گلزار شهدای مدافع حرم شد و گفت: بزرگ‌ترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور در قم است اما متأسفانه شرایط خوبی نداشته و درشان مردم و شهدا خدمات ارائه نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام استقامت ادامه داد: باید در محل گلزار شهدای مدافع حرم خدمات رفاهی و فرهنگی مطلوب ارائه شود تا تبدیل به پایگاه فرهنگی مردمی شده و شاهد تجمع‌های انقلابی در این مکان باشیم.
وی تأمین مسیر کندرو ورودی به بهشت معصومه(س) را نیز مطرح کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت گلزار شهدای مدافعین حرم در اختیار شهرداری بوده و می‌توانیم خدماتی مانند خدمات بوستان‌ها در این مکان ارائه دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر مقدس همچنین ساماندهی ورودی‌های شهر قم را نیز یادآوری کرد و گفت: می‌توانیم در ساماندهی ورودهای شهر قم از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم و شهدای انقلاب و مدافعین حرم را معرفی کنیم.
وی کارهای فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی را نیز خوب دانست و تصریح کرد: باید به کارها با نگاهی تحولی توجه کنیم و در برنامه‌ریزی کارها ظرفیت و مطالبه مردم قم را نیز مدنظر داشته باشیم.
حجت‌الاسلام استقامت خواستار ساماندهی بوستان‌های بیشتری در سطح شهر شد و گفت: می‌توانیم از فضای کافی‌شاپ‌ها و افزایش کاربری آن استفاده فرهنگی کرده و جوانان را در جهاد تبیین شرکت دهیم.
وی در پایان یادآور شد: در شهر قم بیش از ۱۲۱ ملیت زندگی کرده و نیاز به کار فرهنگی گسترده در سطح ملی داریم که تا امروز به آن بی توجهی شده است.
انتهای پیام/