توجه به حوزه فرهنگ یکی از مسائل مهم کشور است
توجه به حوزه فرهنگ یکی از مسائل مهم کشور است
امرالهی با اشاره به آمادگی کامل مدیریت شهری جهت همکاری با ارگان های فرهنگی در شهر مقدس قم گفت: کار در حوزه فرهنگ،امروز یکی از مسائل مهم کشور است، زیرا دشمن با تمرکز بر نسل جوان تلاش می‌کند به‌نظام و فرهنگ انقلابی دینی ما ضربه بزند.

امرالهی با تاکید بر توسعه سرانه فضای آموزشی در شهر قم گفت: باید کمبود سرانه آموزشی با همکاری آموزش‌وپرورش و توجه به این مهم در مدیریت شهری حل شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح اله امرالهی در صد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم به اهمیت توسعه کاربری‌های آموزشی در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: طبق گزارش‌های موجود ۱۲۰ مدرسه نسبت به میانگین کشوری کمبود داریم این در حالی است که شهر قم شهر علم و اجتهاد است.
وی کمبود سرانه آموزشی در آموزش‌وپرورش را یکی از دغدغه‌های مهم خود خواند و افزود: باید این مشکل با همکاری آموزش‌وپرورش و توجه به این مهم در مدیریت شهری حل شود تا بتوانیم در کمترین زمان این کمبود را جبران کنیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در ادامه به موضوع فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: کار در حوزه فرهنگ امروز یکی از مسائل مهم کشور است زیرا دشمن با تمرکز بر نسل جوان تلاش می‌کند به‌نظام و فرهنگ انقلابی دینی ما ضربه بزند.
وی سپس از آمادگی مدیریت شهری در همکاری با سپاه خبر داد و گفت: اگر کار مشترکی با سپاه و شهرداری تعریف شود ما آمادگی همکاری را داشته و باید از هفته دفاع مقدس برای تبیین دستاوردهای انقلاب و فرهنگ انقلاب استفاده کنیم.
امرالهی خواستار اجباری شدن حضور همه مدارس به خصوص مقطع دبیرستان در نمایشگاه دفاع مقدس شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از مدارس غیردولتی و مدارس حاشیه شهر دغدغه کار فرهنگی ندارند و در مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی انقلابی شرکت نمی‌کنند.
وی همچنین خطاب به سردار موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم مطرح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مدیریت شهری ساماندهی ورودی‌های شهر قم است که باید بر اساس هویت انقلاب دینی شهر قم ساماندهی شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مقدس قم ادامه داد: در ورودی شهر قم از سمت تهران هیچ نشانی از فرهنگ و هویت شهر قم مشاهده نمی‌شود و نیاز است تابلوها و دیوار مربوط به ساختمان سپاه در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا ورودی ساماندهی شود.
وی در پایان تأکید کرد: همکاری و هم‌افزایی در اجرایی طرح‌ها تنها راه برون‌رفت از مسائل موجود بوده و باید همه ارگان‌ها در کنار هم تحت مدیریت واحد به میدان بیایند.
انتهای پیام/