شکست دشمنان در حذف نام شهدا از معابر شهری؛ نام‌گذاری دو هزار معبر شهری به نام شهدا در قم
شکست دشمنان در حذف نام شهدا از معابر شهری؛ نام‌گذاری دو هزار معبر شهری به نام شهدا در قم
سبحانی ثابت با اشاره به نام‌گذاری دو هزار معبر شهری به نام شهدا در قم گفت: شهدا نور دیده مردم و مسئولان بوده و کسی نمی‌تواند این جایگاه را از صاحبان اصلی انقلاب بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت جایگاه شهدا را در فرهنگ کشور ایران و به‌خصوص شهر قم موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: شهدا نوردیده مردم و مسئولان بوده و کسی نمی‌تواند این جایگاه را از صاحبان اصلی انقلاب بگیرد.

وی با یادآوری توطئه دشمنان در حذف نام شهدا از معابر شهری افزود: امروز معدود معبر یا خیابانی در شهر قم است که به نام شهدا نام‌گذاری نشده باشد و این به معنای برافراشته شدن نام شهدا و شکست دشمنان در حذف این نام باشکوه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اجرای طرح کوچه‌های آسمانی از سه سال قبل در قم آغاز شد و این اقدام به الگویی در کشور تبدیل‌شده است و همچنین تابلوهای جدید مزین به نام شهدا علاوه بر اطلاعات هویتی و تکمیلی دارای QR نیز خواهد بود.

وی سپس اهداف اجرای این طرح را موردبررسی قرارداد و گفت: نخستین هدف از اجرای این طرح الگوسازی شهدا برای نسل‌های مختلف است به‌طوری‌که امروز با نمایشگاهی مصور از شهدا در قم روبه‌رو هستیم تا نسل سوم و چهارم انقلاب نیز بتوانند ارتباط معنوی با شهدا برقرار کنند.

سبحانی ثابت مقابله با الگوسازی کاذب دشمنان برای نسل جوان را نیز یادآور شد و گفت: ما باید بتوانیم با الگوسازی مناسب با الگوسازی و سلبریتی سازی‌های وارداتی و نامأنوس باارزش‌ها و مفاهیم انقلابی، اسلامی ایرانی‌ مقابله کنیم و شهدا بهترین الگو برای این مقابله هستند.

وی ادامه داد: برافراشتن علم شهدا به‌عنوان اسطوره‌های عملی جوانان دست‌پرورده انقلاب و امام در سر هر کوچه و برزن به این الگوسازی کمک کرده و باعث تسکین دل خانواده معظم شهدا، ایثارگران و تمامی دلسوزان انقلاب و ایران اسلامی در مقابل ناهنجاری‌ها و کج‌سلیقگی‌های رایج می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در ادامه از نصب ۳۱۳ تابلوی عمود به شارع خبر داد و بیان کرد: ۱۴ تابلوی بزرگ میادین و بلوار منقش به تصویر زیبای شهید نیز آماده‌شده که به‌زودی در محل‌های موردنظر نصب خواهد شد.

وی در پایان با یادآوری ۶ هزار و ۹۰ شهید قم در دوران انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: تا امروز ۲ هزار کوچه به نام شهدا مزین شده که تعدادی از آن‌ها بررسی، منقش و بازطراحی خواهد شد.

انتهای پیام/