لزوم تبیین گفتمان الگوی سوم زن و شناخت فضاهای اجتماعی زنان
لزوم تبیین گفتمان الگوی سوم زن و شناخت فضاهای اجتماعی زنان
نیازمند با تأکید بر لزوم تبیین گفتمان سوم در جامعه گفت: برای هدایت نسل سوم و چهارم انقلاب به‌ویژه زنان به سمت فرهنگ اسلامی ایرانی باید فضاهای اجتماعی زنان به‌خوبی شناخته‌شده و ارتباط بین نسل‌های انقلاب برقرار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در حاشیه نشست صمیمی فعالان حقوق زنان در قم که با حضور دکتر قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: تبیین نگاه سوم به زنان در گفتمان انقلاب اسلامی مسئله است که مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.
وی نگاه انقلاب اسلامی به زنان را نگاهی همراه با کرامت انسانی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه و جایگاهی که انقلاب اسلامی به زنان داشته به‌خوبی تبیین نشده و این گفتمان باید برای نسل جوان روشنگری شود.
نیازمند زنان را یکی از اساسی ترین سرمایه های اجتماعی جامعه دانست و افزود: زنان علاوه بر نقش و جایگاهی که در اجتماع دارند به‌عنوان تربیت‌کننده نسل آینده سرمایه اصلی جامعه دینی و اسلامی بوده و نیاز است جایگاه واقعی خود را به‌درستی بدست بیاورد.


رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز دشمن با برنامه ریزی قوی در حال پرداختن به موضوع زنان بوده و ما نباید اجازه دهیم جریان فرهنگی در حوزه زنان به سمت غرب حرکت کند و نیاز است در این حوزه در خصوص الگوی سوم زن مسلمان سیاست‌گذاری و این سیاست‌گذاری اجرایی شود.
وی شناخت درست فضاهای اجتماعی زنان را گام نخست این هدایتگری دانست و بیان کرد: ارتباط با نسل سوم و چهارم انقلاب به‌ویژه زنان و دختران کمرنگ شده که نیاز است در ابتدا این ارتباط برقرارشده تا این شناخت به‌درستی انجام شود.
نیازمند در ادامه به کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان اشاره کرد و گفت: شناخت و ارتباط درست دختران نسل سوم و چهارم و برآورده شدن نیازهای به‌روز در فضایی امن می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار کمک کند که در سیاست گذاری ها باید به این مهم توجه کنیم.
وی تشکیل ساختار زنان در شهرداری را کنار کمیسیون زنان و خانواده در ایجاد فضاهای امن در شهر مهم خواند و افزود: باید در مدیریت شهری به زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت فعال زنان توجه کنیم و نیاز است در ساختار شهری زنان نیز حضوری رسمی و ساختارمند داشته باشند.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده یادآور شد: اگر نخواهیم مسائل را به‌روز و به‌درستی بشناسیم در جنگ نرمی که دشمن علیه زنان و خانواده اسلامی ایرانی به راه انداخته شکست خواهیم خورد و نباید به این مسئله بی‌توجه باشیم.
وی در پایان تأکید کرد: باید زنان خود دغدغه‌مند به این حوزه ورود کنند تا بتوانیم به‌صورت فعال در بخش تصمیم‌گیری حضور پیدا کنیم درحالی‌که باوجود گذشت سال‌ها از ابلاغ بیانیه دوم انقلاب و تبیین جایگاه حقیقی زنان هنوز نمود بیرونی چندانی در جامعه نداشته است.
انتهای پیام/ر