پذیرایی بیش از ۵۸۰ هزار نفر در ایام اربعین در شهر قم
پذیرایی بیش از ۵۸۰ هزار نفر در ایام اربعین در شهر قم
مقیمی با اشاره به خدمات اسکان، پذیرایی و درمان به بیش از 580 هزار نفر در شهر مقدس قم در ایام اربعین، گفت: ارائه خدمات به زائران امسال متفاوت از سال‌های گذشته بود، علاوه بر ستادهای مردمی، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر خدمات اسکان و پذیرایی به زائران اربعین ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ابوالقاسم مقیمی با حضور در صد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات شهر قم به زائران در ایام اربعین پرداخت و اظهار داشت: امسال استان قم ۱۶۵ موکب در کشور عراق، شهرهای مرزی و همچنین در شهر قم را مدیریت کرد.
وی خدمات‌رسانی امسال را متفاوت از سال‌های قبل دانست و افزود: شهر قم تنها معین شهر کرمانشاه بود اما در بسیاری از شهرهای مرزی خدمات ارائه داد، در شهر قم نیز مسجد مقدس جمکران در کنار حرم مطهر با مدیریت مجزا روزانه بین ۳ تا ۴ هزار نفر را اسکان داده و خدمات ارائه دادند.
معاون هماهنگی امور زائری استانداری قم تصریح کرد: مجموعه ستادهای مردمی در کنار ستاد شهرداری قم در شاه جمال پذیرای زائران کربلا بوده و از خدمات‌رسانی در جاده‌ها و تأمین بنزین تا کمک به زائران در خرید سوغات را بر عهده داشتند.
وی به حمایت و یکپارچگی ارائه خدمات در شهر قم اشاره کرد و گفت: امسال هماهنگی و وحدت خوبی بین همه ارگان‌ها و ستادهای مردمی وجود داشت که باعث شده خدمات‌رسانی امسال متفاوت از سال‌های گذشته باشد.
مقیمی ارسال پیامک از ۲۵ کیلومتری قم را در ساماندهی و اسکان زائران مهم خواند و گفت: زائران قبل از ورود به شهر قم می‌توانستند نسبت به اسکان و دریافت خدمات اقدام کنند و امسال برای نخستین بار مواکب اتباع نیز شناسنامه‌دار شده و به‌صورت ساختارمند به زائران خارجی خدمات ارائه داد.
وی تحقق شعار دولت در مردمی شدن کارها یادآور شد و گفت: امسال ارگان‌ها با حمایت و تسهیلگری از ستادهای مردمی کمک کردند بیشتر خدمات توسط مردم و ستادهای مردمی ارائه شود و بیش از ۵۸۰ هزار نفر خدمات اسکان، پذیرایی و درمان دریافت کردند.
معاون هماهنگی امور زائری استانداری قم تأکید کرد: امسال برای نخستین بار میدان ۷۲ مشکلات ترافیکی و گره ترافیکی نداشت و تمام خدمات بدون کمک از ستاد ملی اربعین و اعتبارات دولتی به زائران ارائه شد و قدردان مردم در این مدت هستیم.
وی سپس به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف کارگروه زیارت به شهر قم اشاره کرد و گفت: در تلاش برای تحقق این اعتبار هستیم و در صورت اختصاص این بودجه در حوزه خدمات زائر هزینه خواهد شد.
مقیمی در پایان یادآور شد: در صورت اختصاص این ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت سرویس بهداشتی در مسیرهای مختلف و پیرامون حرم مطهر، خرید تجهیزات پذیرایی، پتو، اسپیس چندکاربره، کانتینرهای امانتی و تجهیز هزار کلاس درس برای اسکان برنامه‌ریزی‌شده است.
انتهای پیام/