شهر قم عمود اول پیاده‌روی اربعین
شهر قم عمود اول پیاده‌روی اربعین
قربانی کرم شهر قم را عمود اول پیاده‌روی اربعین معرفی کرد و گفت: امسال به توفیق خدای متعال در 30 مسجد و حسینیه به 165 هزار و 996 نفر زائر و مسافر در 34 روز خدماتی از جمله اسکان، پذیرایی و درمانی ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهدی قربانی کرم با حضور در صد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از خدمات ارائه‌شده در ایام اربعین ارائه داد و اظهار داشت: امسال خدمات متفاوتی نسبت به سال‌های قبل به زائران در شهر قم ارائه شد.
وی تمایل خیران و فعالان فرهنگی برای حضور در موکب‌هایی کشور عراق را مطرح کرد و افزود: این تمایل خیرین و فعالان فرهنگی، هیئتی و مذهبی برای حضور در کشور عراق کار پذیرایی و ارائه خدمات به زائران در شهر قم را برای ما سخت کرده است.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین تصریح کرد: امسال با تمرکززدایی توانستیم از کمک مساجد استفاده کنیم و در فراخوان اول ۶۰ مسجد و حسینیه برای ارائه خدمات اسکان اعلام آمادگی کردند و پس از بررسی ایمنی و امکانات زیرساختی ۳۰ مسجد و حسینیه انتخاب شد.
وی ادامه داد: در مجموعه در این ۳۰ مسجد و حسینیه ۴۳ روزبه زائران و مسافران خدمات‌رسانی شد که این اتفاق در شهر قم بی‌نظیر بود و باید از تک‌تک خادمان تشکر و قدردانی کرد.
قربانی کرم از ارائه خدمات به ۱۶۵ هزار و ۹۹۶ نفر در ستادهای مردمی خبر داد و گفت: این آمار به‌صورت رسمی و ثبت در سامانه است درصورتی‌که بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها به‌صورت خودجوش خدمات ارائه می‌دادند و این تعداد به‌جز از خدمات حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بود.
وی ضمن تشکر از شهرداری در حمایت از ستادهای مردمی گفت: در این ایام ۲۶۰۰ خادم به‌صورت شبانه‌روزی در قرارگاه‌های مردمی و در مراسم جاماندگان اربعین خدمت کردند و ۳۰۰ مبلغ فرهنگی در این مراسم حضور داشتند و به زائران و مسافران به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات اسکان، غذا و درمان ارائه شد.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین در پایان خواستار شروع برنامه‌ریزی‌ها برای مراسم اربعین سال آینده شد و گفت: شهر قم به‌عنوان عمود اول پیاده‌روی اربعین بوده و باید برای سال آینده از امسال آماده شویم.
انتهای پیام/