پردیسان، منطقه‌ای در ابعاد شهر؛ لزوم تکمیل پل شهید حججی قبل از بارگذاری جمعیت در ۵۶۰ هکتاری
پردیسان، منطقه‌ای در ابعاد شهر؛ لزوم تکمیل پل شهید حججی قبل از بارگذاری جمعیت در ۵۶۰ هکتاری
مهندس امرالهی پردیسان را منطقه‌ای با ابعاد شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اقدام ملی و افزایش 100 هزارنفری جمعیت پردیسان باید دسترسی‌های این منطقه به شهر تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌اله امرالهی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل عمرانی و فرهنگی در پردیسان اظهار داشت: امروز باید به منطقه پردیسان به‌عنوان شهری مستقل در آینده نگاه کنیم و این پتانسیل نیاز به توجه‌ای کلان دارد.
وی توجه به مساجد را به‌عنوان کانون‌های فرهنگی مطرح کرد و افزود: مساجد در منطقه پردیسان به‌عنوان کانون‌های هویت‌بخش در منطقه بوده و شورا در نظر دارد از این مراکز در محلات حمایت بیشتری داشته باشد تا مساجد بتوانند نقش کانونی و محوری خود را به‌خوبی ایفا کنند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: این مساجد می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی و هویتی به مردم خدمات داده و در بسیاری از مسائل مانند کاهش هزینه‌های نگهداری شهر کمک مدیریت شهری باشند.
وی دومین مسئله مهم منطقه پردیسان را الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی دولتی به این منطقه جهت ساخت مسکن ملی دانست و بیان کرد: با توجه به‌پیش بینی‌ها با تکمیل این پروژه حدود ۳۰ هزار واحد معادل ۱۰۰ هزار نفر به منطقه پردیسان اضافه خواهد شد.
امرالهی تصریح کرد: این بارگذاری جمعیت نیازهای مضاعف از جنبه‌های خدماتی و ترافیکی برای محدوده ایجاد می‌کند و لازم است دسترسی‌های پردیسان به شهر را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: یکی از دسترسی‌هایی که باید ایجاد شود اتصال محدود پردیسان از بلوار امام صادق(ع) به محور جاده اراک و از آن‌طرف به کنارگذر غربی شهر است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: برای تکمیل این دسترسی نیازمند توافق با مالکان دو طرف رودخانه قم هستیم که شهرداری باید در دستور کار قرار داده و اداره کل راه و شهری نیز هر چه سریع‌تر پل شهید حجی را تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار دهد.
وی در پایان تکمیل پل شهید ححجی را بازگشایی یکی از دسترسی‌های جنوبی شهر قم عنوان کرد و گفت: باید این مسیر قبل از بارگذاری جمعیت جدید در منطقه پردیسان تکمیل شود تا شرایط انسداد دسترسی در این منطقه نداشته باشیم.
انتهای پیام/