نگاه به حوزه فرهنگ باید با جدیت بیشتر و دغدغه مندتر باشد
نگاه به حوزه فرهنگ باید با جدیت بیشتر و دغدغه مندتر باشد
ملایی با اشاره به هویت انقلابی شهر قم و انتظارات خاصه از آن، اظهار داشت: نگاه به حوزه فرهنگ در قم باید با جدیت بیشتر دنبال و توجه به مسائل پیرامونی آن دغدغه مندتر باشد، امروزه نیازمند سند و برنامه منسجم در حوزه فرهنگی می باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار سید محمد آقامیری استاندار قم، جایگاه شهر قم را در احادیث و روایات موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: در ۴۰ حدیث به نام شهر قم اشاره‌شده که نشان‌دهنده نقش مردم و شهر قم در دوره‌های مختلف تاریخ دارد.
وی در ادامه سیاست‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا را در مسائل فرهنگی موردتوجه قرارداد و افزود: مصوبات کمیسیون با رعایت ۹ سیاست کلی کمیسیون در مسائل فرهنگی بوده که توجه به هویت انقلابی شهر، ارائه پیوست‌های فرهنگی و توسعه فعالیت کنشگران اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این سیاست‌گذاری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم با ابراز گلایه از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی در مدیریت شهری گفت: شهر قم به‌عنوان خواستگاه انقلاب و مرکز تشیع جهان تنها ۴۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی داشته که در جدول بودجه فرهنگی سایر کلان‌شهرها کمترین امتیاز را دارد.
وی توجه به حوزه کودک و نوجوانان را به‌عنوان مسئله‌ای روز حوزه فرهنگ مطرح کرد و گفت: متأسفانه ما در شهر قم سند و برنامه منسجم در حوزه فرهنگی نداریم و باید نگاه‌ها به حوزه فرهنگ جدی‌تر و دغدغه‌مندتر باشد.
ملایی در ادامه قلب شهر را مسجد و هیئت‌های مذهبی خواند و تأکید کرد: همان‌طور که مساجد قلب شهر هستند مدارس نیز مغز شهر بوده و باید برای این مراکز فرهنگی برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در جنگ نرمی که دشمن علیه کودکان و نوجوانان به راه انداخته پیروز شویم.