پردیسان پتانسیل های لازم  را جهت یک شهر مستقل از قم را دارد
پردیسان پتانسیل های لازم  را جهت یک شهر مستقل از قم را دارد
امرالهی افزایش جمعیت منطقه پردیسان با الحاق 46 هکتاری و 560 هکتاری را موردتوجه قرارداد و گفت: منطقه پردیسان پتانسیل تبدیل‌شدن به شهر را دارد و باید به‌صورت مستقل ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح اله امرالهی در دیدار با سید محمد آقامیری استاندار قم، جایگاه شهر قم را در ابعاد جهانی موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: امروز باید به شهر قم با نگاهی جهانی نگاه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
وی سپس الگوی توسعه شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: الگوی توسعه شهر قم به‌صورت دوایری پیرامون حرم است اما اضافه شدن پردیسان به شهر قم این نظم را به هم زده و با توجه به بار جمعیتی که دارد پتانسیل شهر شدن را نیز دارد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: با اضافه شدن ۴۸ هکتاری و ۵۶۰ هکتاری به منطقه پردیسان شهر قم توان حمایت از این منطقه را نداشته و باید به‌عنوان یک شهر ثبت شود.
وی طایقان را نیز یکی از ظرفیت‌های جدید برای شهر قم دانست و بیان کرد: باید به محدوده طایقان نیز به‌عنوان شهر جدید نگاه کرد اما اگر آن را به‌عنوان یک منطقه وابسته به شهر در نظر بگیریم با توجه به فاصله ۷ کیلومتری آن با شهر قم هزینه‌های سنگینی را به شهر تحمیل می‌کند.
امرالهی در پایان خواستار افزایش کاربریهای آموزشی در شهر قم شد و گفت: امروز شهر قم در سرانه فضاهای آموزشی از میانگین نرم کشور هم پایین‌تر بوده و با کمبود ۱۲۵ مدرسه مواجهه هستیم که با توجه به منحنی رشد جمعیت در استان احتمال سه شیفت شدن مدارس وجود دارد.
انتهای پیام/