شهرداری قم برای احداث مدارس غیردولتی با آموزش‌ و پرورش تعامل می‌کند
شهرداری قم برای احداث مدارس غیردولتی با آموزش‌ و پرورش تعامل می‌کند
اخوان نیازهای آموزشی در شهر قم و کمبود فضای آموزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری قم می‌تواند در مسیر احداث مدارس غیردولتی استاندارد در شهر قم تعامل خوبی با اداره کل آموزش و پرورش داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است همکاری بین شوراها و آموزش و پرورش در سطح کشور تسهیل شود.
وی نیازهای آموزشی در شهر قم و کمبود فضای آموزشی را مورد توجه قرار داد و افزود: در جلسات شورای آموزش و پرورش استان صحبت‌هایی انجام گرفته و تعاملاتی در این زمینه رخ داده است.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: به گفته مسئولان آموزش و پرورش قم، بخشی از نیازهای آموزشی در مدارس غیرانتفاعی و مدارس غیردولتی تأمین می‌شود و آموزش و پرورش عزم تقویت این مدارس را دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر مدارس غیرانتفاعی استیجاری است و استانداردهای آموزشی را ندارند، قرار شد پنج قطعه از اراضی شهرداری قم به‌منظور ایجاد مدارس غیردولتی به مزایده گذاشته شود.
اخوان با اشاره به اینکه شهرداری مدتی روی این مسئله از نظر بحث‌های حقوقی و املاک کار کرد تا منجر به تدوین لایحه شد، تصریح کرد: این لایحه شروطی دارد، ازجمله اینکه همه متقاضیان از سوی اداره کل آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه پرداخت بهای زمین به‌صورت ۴۰ درصد نقدی و سایر مبالغ به‌صورت اقساط خواهد بود، گفت: شرط دیگر این لایحه اقدام به اخذ پروانه و ساخت مدرسه تا حداکثر ۹ ماه است. اگر این کار انجام نشود خودبه‌خود قرارداد فسخ می‌شود و مبالغ واریزی استرداد خواهد شد.
انتهای پیام/