دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهر برای معرفی شایسته شهر قم به میدان بیایند
دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهر برای معرفی شایسته شهر قم به میدان بیایند
طلایی با تأکید بر ضرورت معرفی شهر قم به جهانیان به دلیل جایگاه خاص قم در روایات و اثرگذاری آن در حوزه علوم اسلامی گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان قم به کمک مدیریت شهری آماده و در برگزاری باشکوه روز قم و معرفی این شهر به جهانیان تلاش مؤثر کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی در حاشیه مراسم استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم، ورود حضرت معصومه(س) را مبدأ تاریخی برای قم دانست و اظهار داشت: بااینکه شهر قم از قبل از اسلام نیز قدمتی تاریخی دارد اما با ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، قم به پایگاه جهان تشیع تبدیل شد.
وی شهر قم را در جهان حاضر نیز مبدأ اثرگذاری دانست و افزود: شهر قم از دیدگاه‌های مختلف تاریخی، مذهبی، زیارتی، علمی، فرهنگی و سیاسی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که برخی از آن‌ها در پیشگاه اهل‌قلم نیز مهجور است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با ابراز تأسف از ناشناخته بودن شهر قم و نخبگان این شهر در بین اهالی قم گفت: امروز توجه به ابعاد مختلف شهر قم یک ضرورت بوده و باید به مفهوم مهدویت به‌عنوان نقشه راهی برای آینده و چراغی روشن در راه تشیع توجه بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: شکل‌گیری مفهوم هویت با نقشه مهدویت یکی دیگر از ضرورت‌های امروز بوده و توجه به همه این مسائل شورای شهر قم را از سال ۹۷ یعنی شورای پنجم بر آن داشته تا برای ثبت روزی به نام شهر قم تلاش کند و توانسته با محوریت شورای فرهنگ عمومی ثبت این روز را تصویب کند.
طلایی یادآور شد: با همه تلاش‌هایی که برای ثبت روز قم در تقویم رسمی انجام‌شده اما هنوز گام مؤثری در این حوزه برداشته نشده و مجموعه‌های فعال در شهر نسبت به برگزاری آیین بزرگداشت شهر قم کار خاصی انجام نداده‌اند.
وی نبود زیرساخت‌های مناسب برای معرفی شهر قم را به علت عدم همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهر دانست و بیان کرد: متأسفانه با همه پروژه‌های رسانه‌ای که غرب علیه شهر قم اجرا کرده اما هنوز دغدغه معرفی شهر قم به جهانیان در مسئولان فرهنگی و استانی ما به وجود نیامده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با یادآوری دوباره تلاش دشمنان بر تاریک نشان دادن ویژگی‌های روشن شهر قم تصریح کرد: روز قم فرصت مناسبی برای نشان دادن تصویری شفاف و حقیقی از شهر قم بوده و باید با برنامه‌های جامع و مدبرانه با تبلیغات رسانه های معاند علیه شهر مقدس قم  در جهان مقابله کرد.
وی در ادامه امسال را پنجمین سال برگزاری آیین بزرگداشت روز قم اعلام کرد و گفت: بعد از گذشت پنج سال زمان آن رسیده است که متولیان فرهنگی شهر به این نتیجه برسند که این برنامه‌ها شایسته نام بزرگ قم نیست و باید همه دستگاه‌ها با تمام توان خود به کمک مدیریت شهری آمده و در معرفی شایسته این شهر تلاش کنند.
طلایی در پایان تأکید کرد: روز قم فرصتی برای معرفی جلوه‌های حقیقی این شهر به مردم کشور و جهان است و باید با برنامه‌هایی باشکوه این شهر را در ذهن مخاطبان بزرگ ثبت کرده و پتانسیل‌های پنهان و آشکار شهر را معرفی کنیم.
انتهای پیام/