ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی کودک و نوجوان با مشارکت شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش
ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی کودک و نوجوان با مشارکت شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش
ملایی با تأکید بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی کودک و نوجوان با مشارکت شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش با فوریت، گفت: ایجاد بستر مناسب در شهر برای مشارکت کودکان و نوجوانان عامل تقویت مشارکت، مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی کودکان شده و تشکیل قرارگاهی با عضویت نخبگان شهر ،مدیریت شهری و آموزش و پرورش می‌تواند در ایجاد این بستر مناسب مؤثر باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم که در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی برگزار شد به اهمیت قشر کودک و نوجوان و به ویژه دانش‌آموز در فرهنگ‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دشمن جنگ نرم خود را علیه کودکان و نوجوان این سرزمین به‌عنوان آینده‌سازان کشور به راه انداخته است.
وی با مرور سفارشات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در تربیت کودکان بیان کرد: در دیدگاه امامین انقلاب نیز توجه به نسل کودک و جوانان بسیار بیان شده و اهمیت و نقش کودکان و نوجوانان تا جایی است که نخستین شهید انقلاب کودکی قمی ۱۲ ساله‌ای بوده و ما شهدای نوجوان در هشت سال دفاع مقدس نیز زیاد داشته‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: مقام معظم رهبری سه خواسته از جوانان دارند که این سه خواسته تحصیل، تذهیب و ورزش است و ما باید برنامه‌های فرهنگی خود را در جهت این سه خواسته تنظیم کرده و پیش ببریم.
وی خواستار تعامل بیشتر با آموزش و پرورش برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مدارس شد و گفت: اگر ما برنامه نداشته باشیم سازمان‌های جهانی برای از بین بردن هویت انقلابی و اسلامی ،ایرانی ما برنامه‌ریزی کرده و برای تخریب فرهنگ ما طرح‌هایی مانند سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند.
ملایی در ادامه با بررسی نقش مدیریت شهری در تربیت و هدایت نسل نوجوان وجوان پرداخت و ابراز کرد: مدیریت شهری باید بستر امن و لازم را برای فعالیت کودکان و نوجوان در شهر ایجاد کنند و به موضوع شادی و نشاط کودکان به‌صورت تخصصی بپردازیم و برای تقویت هویت انقلابی در حوزه کودک و نوجوان کار کند.
وی پرداختن به مسائل فرهنگی در ابعاد علمی، اعتقادی، عبادی، هنری و رسانه‌ای را نیز مطرح و بیان کرد: ایجاد بستر مناسب برای مشارکت کودکان و نوجوانان عامل تقویت مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی کودکان خواهد شد و باید پیوند بین مساجد مدارس برقرار شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش با تمام قدرت ورود کنیم زیرا این نسل آینده‌ساز کشور بوده و هر چه کیفیت آموزش، تذهیب و ورزش را بالا ببریم آینده‌ای روشن‌تر خواهیم داشت.
وی در پایان خواستار تشکیل قرارگاهی با عضویت نخبگان شهر،مدیریت شهری و آموزش و پرورش شد تا با امضا تفاهم‌نامه‌های لازم برنامه‌های فرهنگی با انسجام و دقت بیشتر برگزار شود،همچنین بنا گردید ظرف مدت کوتاهی وبا قبد فوریت و اهمیت تمام نامه همکاری فی‌مابین شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش با موضوعات رفتار و فرهنگ شهروندی،ورزش و… منعقد گردد.
انتهای پیام/