قم نیازمند اطلس گردشگری است
قم نیازمند اطلس گردشگری است
محرری با اشاره نیازمندی شهر قم به اطلس گردشگری، گفت: باتوجه به ظرفیت گردشگری که استان قم دارد، تهیه اطلس گردشگری و فرهنگی جدی‌ترین مطالبه ما از شهردار است و انتظار آن است با اولویت به آن پرداخته شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آنکه برنامه‌های روز قم با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان اجرایی می‌شود، گفت: اقدامات و تصمیمات سازمان فرهنگی در برگزاری شایسته روز قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که استاندار و آیت‌الله سعیدی در آن حضور دارند، طرح و مصوب شده است.

رئیس شورای شهر قم در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم نیازمند اطلس گردشگری است و نبود این بانک اطلاعاتی کامل نقطه‌ضعفی در حوزه توریست محسوب می‌شود، تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت گردشگری که استان قم دارد تهیه اطلس گردشگری و فرهنگی جدی‌ترین مطالبه ما از شهردار محترم قم است که به نظر بنده باید در اسرع وقت آماده شود.

وی افزود: البته اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم که شهرداری تصمیم به تهیه این بانک اطلاعاتی کامل از ظرفیت‌های گردشگری قم گرفته است یا نه اما اگر آماده شود اتفاق مثبتی است که تأثیر بسزایی دارد.

اراضی بلوار پیامبر اعظم(ص) که مرتبط به اقدامات فرهنگی و مذهبی است، تعیین تکلیف شده است

محرری در ادامه بیان کرد: تمامی اراضی منطقه بلوار پیامبر اعظم(ص) که داخل محدوده شهر قم است تعیین تکلیف شده و اراضی هم برای کاربری مسائل فرهنگی و مذهبی اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای مثال در آن محدوده ۵ مسجد جانمایی شده که ۳ مورد از آن واگذار شده است، همچنین اراضی برای موزه سیره شهدا و دین و زندگی هم در نظر گرفته‌شده است که در مرحله انعقاد قرارداد هستیم.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری قم می‌تواند نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اطراف حرم مطهر اقدامات بهتری انجام دهد، تصریح کرد: این موضوع مطالبه‌ منطقی است که از سوی مردم متدین قم به اطلاع ما رسانده شده و ما نیز این موضوع را از شهردار قم مطالبه می‌کنیم.

وی در پایان اشاره کرد: شهرداری قم می‌تواند با افزایش تبلیغات و با استفاده نصب بنر و تلویزیون‌های شهری اقدامات خود را درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش دهد.