شهر قم؛ شهری با قابلیت تبدیل‌شدن به اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است
شهر قم؛ شهری با قابلیت تبدیل‌شدن به اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور است
دهناد با اشاره به شاخص‌های ممتاز شهر قم، گفت: یکی از امتیازات مهم شهر قم علاوه بر موضوعات پراهمیت زیارتی، علمی، انقلابی، گردشگری، تاریخی و هنری این شهر برجسته بودن شهر قم در حوزه فناوری و نوآوری است که می‌تواند به‌عنوان اکوسیستم فناوری کشور معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد با اشاره به روز قم و لزوم توجه به شاخص‌های ممتاز شهر قم اظهار داشت: باید از فرصتی به نام شهر قم در معرفی شاخص‌های ممتاز شهر قم استفاده کرده و به سمت معرفی این شهر به جهان در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم حرکت کنیم.
وی تعریف برنامه‌هایی به مناسبت روز قم را موردتوجه قرارداد و افزود: باید در این برنامه‌ها علاوه بر ایجاد احساس تعلق‌خاطر در شهروندان نسبت به شهر قم به تقویت شاخص‌های هویتی شهر نیز توجه کرده و این شاخص‌های هویتی را برجسته کنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شاخصه زیارتی شهر قم باوجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بیش از ۴۰۰ امامزاده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن بپردازیم و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های دائمی و پایدار پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران هستیم.
وی ادامه داد: وجود حوزه‌های علمیه، بیش از ۳۰ مرکز علمی و پژوهشی و حضور بیش از یکصد ملیت در این شهر نقاط مثبتی است که تا امروز دیده نشده و نیاز به برجسته‌سازی این مراکز مهم و بین‌المللی در شهر قم داریم که باید معرفی و برند سازی شود.
دهناد ۶ هزار و ۹۰ شهید قم را نیز یادآور شد و گفت: شهر قم با تقدیم ۶ هزار و ۹۰ شهید به اسلام دارای هویت انقلابی و فرهنگ غنی ایثار و شهادت است که باید بیش از این به آن توجه کرده و به نسل جوان معرفی شود.
وی یادآور شد:یکی از امتیازات مهم شهر قم در کنار موضوعات گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی این شهر برجسته بودن شهر قم در حوزه فناوری و نوآوری است که می‌تواند به‌عنوان اکوسیستم فناوری کشور معرفی شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مقدس قم در پایان تأکید کرد: برای معرفی شهر قم به عموم و در سطح بین‌الملل نیاز به عزم استانی و ملی داشته و باید همه دستگاه‌ها به میدان بیایند تا این شهر از غربت درآمده و به جایگاه حقیقی خود دست پیدا کند.
انتهای پیام/