کیفیت‌بخشی فضای شهری اولویت امروز شهرداری قم است
کیفیت‌بخشی فضای شهری اولویت امروز شهرداری قم است
امرالهی گفت: طی یک دهه گذشته حرکت مدیریت شهری به سمت ایجاد زیرساخت‌ها بوده است، اما در سال‌های آینده کیفیت‌بخشی محیط شهری در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌اله امرالهی در حاشیه آغاز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه بزرگ شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در سال‌های گذشته اظهار داشت: طی دهه‌های مختلف به‌ویژه در یک دهه اخیر همه توجهات مدیریت شهری توسعه زیرساختی شهر قم بوده است.

وی با بیان اینکه این نگاه در ۵ سال اخیر سبب تکمیل ۱۳ خیابان و احداث حدود ۲۰ تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر شد، ابراز کرد: در کنار توسعه زیرساختی، امروزه نگاه توسعه نرم‌افزاری در شهر قم حاکم شده و به دنبال افزایش کیفیت محیطی برای شهروندان هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: پروژه مدیریت شهری از این به بعد به دنبال کیفیت‌بخشی محیط شهری، بازآفرینی و رسیدگی به محلات با رویکرد هویت بخشی و احیای فضای ادراکی پیرامون حرم مطهر خواهد بود.

به گفته امرالهی، بهسازی محورهای تاریخی، احداث پیاده راه‌ها و بهسازی میدان شهید مطهری و… ازجمله پروژه‌هایی بوده که مدیریت شهری به دنبال احیای پیرامون حرم مطهر است.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف با مجموعه شهرداری در پیشبرد طرح‌ها در هسته مرکزی را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه نرم‌افزاری که مباحث فرهنگی و هویتی بوده شهرداری همکاری مناسبی با نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد ولی در حوزه سخت‌افزاری و به‌ویژه همکاری دستگاه‌های خدمات رسان نیازمند همکاری بیشتر هستیم.