ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم
ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم
امرالهی بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم نظیر بیش از یکصد کتابخانه عمومی و تخصصی به مناسبت «روز قم» تأکید کرد و گفت: می‌توانیم با شهرهایی که با شهر قم خواهرخوانده هستند، برنامه‌های مشترک برگزار و قم را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، روح اله امرالهی با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری در نامیدن شهر قم به نام «شهر قیام و اقامه» افزود: برای بزرگداشت روز قم شهرداری کارهای زیادی انجام داده که برای اجرای هر یک از برنامه‌ها تیمی قدرتمند کار و پشتیبانی کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم تصریح کرد: بعضی از برنامه‌ها را می‌توان با هم تلفیق کرد اما به‌صورت پررنگ‌تر و در فضاهای متنوع‌تری ارائه داد تا همه مردم بدانند مراسم آیینی و شاد روز قم برگزار می‌شود.

وی شهر قم را شهر کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: باید در برگزاری روز قم به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی قم نظیر بیش از یکصد کتابخانه عمومی و خصوصی ازجمله کتابخانه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آیت‌الله مرعشی نجفی پرداخته شود.

امراللهی تأکید کرد: همچنین روز قم فرصتی است که می‌توانیم ظرفیت‌های اقتصادی شهر را به‌خوبی معرفی کنیم و باید برای این معرفی از اصناف، کارخانه‌داران و اهالی صنایع‌دستی کمک گرفته و با برپایی بازارچه‌هایی این محصولات و سوغات قم را به مسافران و سرمایه‌گذاران عرضه کنیم.

وی در پایان خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک با شهرهای خواهرخوانده با قم شد و گفت: می‌توانیم با شهرهایی که با شهر قم خواهرخوانده هستند، برنامه‌های مشترک برگزار کنیم و قم را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.