معرفی شهر قم به عنوان شهری دوستدار کار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
معرفی شهر قم به عنوان شهری دوستدار کار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
نیازمند با تأکید بر بسترسازی برای اشتغالزایی و تاثیر ان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به اشتغال‌زایی و بسترسازی مناسب برای توسعه مشاغل خرد و خانگی به‌خصوص برای زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مسائل فرهنگی اظهار داشت: مدیریت شهری تلاش می‌کند شهری بانشاط و دوستدار کار با کمترین آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند.
وی با بیان تلاش کمیسیون زنان و خانواده در ایجاد بازارچه‌های محلی برای اشتغال زنان و مشاغل خرد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: کمیسیون زنان پیگیر اختصاص فضاهای مناسب به مشاغل خرد و برپایی بازارهای موقت است تا با برنامه‌ریزی شهر قم را به شهری دوستدار کار تبدیل کند.
رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: مهم‌ترین عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به اشتغال‌زایی و بسترسازی مناسب برای توسعه مشاغل خرد و خانگی به‌خصوص برای زنان سرپرست خانوار است و این مهم به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی تأکید کرد: یکی از مسائلی که در این بخش به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود حوزه آموزش و توانمندسازی این افراد برای حضور در بازارهای اقتصادی است و برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.
نیازمند در پایان تأکید کرد: حضور استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند مدیریت شهری را در تحقق برنامه‌هایش کمک کرده و سرعت اجرا و نتیجه‌گیری را با مشارکت فعال مردم چندین برابر کند.
انتهای پیام/