زمینه‌سازی حضور مردم در کنترل آسیب‌های اجتماعی با حضور فعال استارت آپ‌ها در شهر
زمینه‌سازی حضور مردم در کنترل آسیب‌های اجتماعی با حضور فعال استارت آپ‌ها در شهر
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی با تأکید بر تقویت محافل خانگی و استحکام نهاد خانواده گفت: تغییر فرهنگ بدون حضور فعال مردم و واگذاری مسائل به مردم امکان ندارد و این کاری است که در دنیا با تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد و شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختاری مدنی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی با حضور در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که باهدف تقویت تعامل مدیریت شهری با استارت آپ‌های کوچک فعال در حوزه فرهنگ تشکیل شد، اظهار داشت: امروز باید اولویت کارهای فرهنگی بر استحکام خانواده باشد.
وی بی‌توجهی نهاده‌ای دولتی و حاکمیتی در حوزه فرهنگ را آفتی بزرگ خواند و افزود: بعضی از هنجارشکنی‌ها در شان شهر و مردم قم نبوده و باید قبل از رواج و عادی‌سازی آن را کنترل کنیم.
مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: حاکمیت بدون تصرف ساختاری و بدون تلاش برای مدل‌های بسته باید زمینه توسعه، تقویت، تعالی و رشد محافل خانگی را به وجود آورده و کنترل فرهنگ و اجرای هنجارها را به خانواده واگذار کند.
وی کار در حوزه مسائل فرهنگی را مربوط به انجمن‌های مردمی دانست و بیان کرد: تغییر فرهنگ بدون حضور فعال مردم و واگذاری مسائل به مردم امکان ندارد و این کاری است که در دنیا با تقویت انجمن‌های مردم‌نهاد و در ساختاری مدنی در حال انجام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قطبی با یادآوری نحو رواج تمدن اسلامی در دوران مختلف تاریخی خاطرنشان کرد: محافل خانگی یکی از موفق‌ترین مدل‌ها در تمدن سازی بوده و نیاز اجتماعی بودن افراد را در محفلی محلی و خانوادگی با رویکردی معنوی و مذهبی تأمین می‌کند.
وی ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت محافل خانگی و محلی را از مدیریت شهری خواستار شد و ابراز کرد: تعامل استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اجتماعی با مدیریت شهری می‌تواند در حل بسیاری از معضلات اجتماعی کمک بسیاری کرده و بستر لازم برای ورود مردم به کنشگری اجتماعی و مشارکت فعال را فراهم کند.
انتهای پیام/