تأمین هزینه پروژه منوریل از توان مدیریت شهری خارج است
تأمین هزینه پروژه منوریل از توان مدیریت شهری خارج است
طلائی با اشاره به پروژه های در حال انجام مدیریت شهری در هسته مرکزی شهر، گفت: پروژه منوریل با مختصات کنونی دیگر پروژه حمل‌ونقلی نیست بلکه پروژه‌ای خاص است که تعیین تکلیف آن به دلایل اجتماعی مفید است نه به دلایل فنی، و بر اساس همین مهم دولت باید عهده‌دار تکمیل این پروژه شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن طلایی با اشاره به موافقت شورای اسلامی شهر قم با تعیین تکلیف پروژه منوریل اظهار داشت: این پروژه درصورتی‌که تا پردیسان تکمیل شود می‌تواند تا حدودی کارکرد حمل‌ونقلی داشته باشد اما تأمین هزینه چنین پروژه‌ای از توان مدیریت شهری خارج است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدا هم این پروژه با تصمیم و اراده دولتی آغاز و قرار بود بودجه کامل آن از سوی دولت تأمین شود افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز این پروژه در ردیف بودجه‌های دولتی قرار داشت و قول دولت سیزدهم به مردم قم تکمیل این پروژه از طریق منابع ملی و تهاتر بود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انجام مطالعات امکان‌سنجی منوریل قم گفت: این مطالعات قرار است فواید و مضرات سناریوهای مختلف اجرایی منوریل را به ما گوشزد کند اما نتیجه مطالعات هر چه باشد، تکمیل منوریل از بودجه‌های داخلی شهرداری ممکن نیست.
وی با اشاره به نیمه‌تمام بودن پروژه‌های بسیار مهم شهری در اطراف حرم مطهر ازجمله بسط شرقی، فاز چهار عمار یاسر، ساماندهی قبرستان نو، ایجاد محور پشتیبان در میدان شهید مطهری و زیرگذر امام موسی صدر تصریح کرد: هیچ‌یک از این پروژه‌ها نمی‌تواند نیمه‌تمام رها شود تا مونوریل به نتیجه برسد.
طلایی با اشاره به اینکه دولت در پروژه‌های هسته مرکزی باید به کمک مدیریت شهری بیاید گفت: پروژه منوریل با مختصات کنونی دیگر پروژه حمل‌ونقلی نیست بلکه پروژه‌ای خاص است که تعیین تکلیف آن به دلایل اجتماعی مفید است نه به دلایل فنی، و بر اساس همین مهم دولت باید عهده‌دار تکمیل این پروژه شود.
وی ادامه داد: منوریل را در اولویت‌های شهری نمی‌توان با مترو مقایسه کرد چراکه مترو پروژه‌ای دارای بازخورد ترافیکی و فنی بوده و می‌تواند بخشی از بودجه‌های سالیانه را به خود اختصاص دهد اما تعیین تکلیف منوریل یک تصمیم مدیریتی است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان به جلسات گذشته پیرامون تعیین تکلیف مونوریل اشاره کرد و گفت: قرار بر این است که پس از مطالعات امکان‌سنجی توسط مشاور، تصمیم نهایی درباره این پروژه گرفته شود.
انتهای پیام/