توجه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم
توجه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با تأکید بر نقش مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی انقلابی شهر گفت: کانون‌های فرهنگی با محوریت مساجد با برنامه‌های جامع فعال‌شده است اما نیاز به حمایت‌های زیرساختی از مدیریت شهری دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری با حضور در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تعداد کانون‌های فرهنگی فعال در مساجد را ۱۱۰ کانون اعلام کرد و اظهار داشت: باید قبول کنیم افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور به علت کمرنگ شدن نقش فرهنگی مساجد است که باید با تقویت مساجد جامعه را به سمت سلامت هدایت کنیم.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در شهر قم افزود: امروز کانون‌های فرهنگی با محوریت مساجد با برنامه‌های جامع فعال‌شده است اما نیاز به حمایت‌های زیرساختی از مدیریت شهری دارد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم خواستار اجرای پیوست‌های فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و تصریح کرد: امروز مدیریت شهری باوجود انقلابی و جهادی بودن اما هنوز به اجرای پیوست‌های فرهنگی باور نداشته و باوجود توسعه و ارتقاء زیرساختی خوب شهر در حوزه فرهنگ در شان و جایگاه قم عمل‌نکرده است.
وی تأکید کرد: همه نهادهای آموزشی و اجرایی در شهر با مساجد تعامل داشته باشند تا بتوانیم نسلی ماهر و توانمند و بافرهنگ دینی انقلابی تربیت کنیم و باید مربیان واقعی به مساجد آورده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در پایان کمک‌های شهرداری به مساجد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کمک‌های شهرداری باید ذیل نیازهای کانون‌های فرهنگی انجام شود و به سمت تأمین زیرساخت‌های کلان و مهم فرهنگی حرکت کند.
انتهای پیام/