لزوم توجه به برگزاری باشکوه تر مراسم شهادت حضرت معصومه(س)
لزوم توجه به برگزاری باشکوه تر مراسم شهادت حضرت معصومه(س)
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استقامت با تأکید بر برگزاری با شکوه تر مراسم شهادت حضرت معصومه(س)، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای باشکوه تر برگزار شدن مراسمات روز شهادت حضرت معصومه(س) در سال آینده از امسال مد نظر قرار گیرد تا مراسمی درخور شأن و جایگاه این بانوی کرامت در شهر مقدس قم برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در صد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توانمندی‌های شهرداری قم در برگزاری مراسم‌های آیینی به‌خصوص در ایام محرم و صفر اظهار داشت: امروز شهرداری قم در برگزاری برنامه‌های آیینی سرآمد بوده و باید قدردان آن باشیم.
وی به برگزاری مراسم روز شهادت حضرت معصومه (س) در قم اشاره کرد و افزود: در شهر قم توقع داریم روز شهادت حضرت معصومه (س) باشکوه‌تر از سایر شهرها برگزار شود و مانند مشهد که روز شهادت امام رضا(ع) را در حد مراسم‌های ملی برگزار می‌کنند به آن توجه کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید مراسم شهادت حضرت معصومه(س) به‌گونه‌ای برگزار شود که مشخص باشد این شهربانوی کرامت حضرت معصومه(س) است درصورتی‌که مانند سایر روزهای شهادت و بسیار کمتر از مراسم اربعین و محرم و صفر به آن توجه شد.
وی نصب دیوارنگاره‌های مشخص را خواستار شد و خاطرنشان کرد: توقع شورای شهر و مردم از شهرداری فراتر از مراسمات جاری بود و باید برای سال آینده تمهیدات لازم اندیشیده شود، نصب دیوارنگاره‌های مشخص در نقاط مختلف شهر این امکان را ارائه می دهد تا مراسمات مختلف شهر هویت بصری و نمود بهتری از وقایع را به مخاطب ارائه نماید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استقامت خاطرنشان کرد: باید بر روی نورپردازی شهر و معابر، نصب المانهای مرتبط با مراسمات ملی و مذهبی، خاصه شهادت و دیوانگاره های با مضامین شهادت حضرت معصومه(س) کار کرد تا چهره شهر بیانگر شهادت این بانوی کرامت باشد.
وی در پایان خواستار تشکیل تیم اجرایی مشخص و تخصیص اعتبار برای برگزاری مراسم شهادت حضرت معصومه(س) برای سال آینده شد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای روز شهادت حضرت معصومه(س) در سال آینده از امسال انجام شود تا مراسمی درخور شأن و جایگاه این بانوی کرامت در شهر قم برگزار شود.
انتهای پیام/