تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری
تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری
امرالهی از تصویب نام‌گذاری میدان فلسطین در بلوار شهید منتظری خبر داد و گفت: به‌زودی میدانی نیز به نام غزه در شهر قم نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در حاشیه صد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به انتخاب ۱۸ نام جدید در معابر و شهرهای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: نام‌گذاری معابر و خیابان‌های سطح شهر یکی از وظایف شهرداری است که ابتدا در کمیته نام‌گذاری در شهرداری و سپس در کمیسیون خدمات شهری شهرداری موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی به اجرای طرح کوچه‌های آسمانی در شهر قم اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح کوچه‌های آسمانی اولویت مدیریت شهری در انتخاب نام شهدا در معابر و خیابان‌ها است و تا امروز بیش از دو هزار معبر و شارع به نام شهدا مزین شده است.
سخنگوی شورای شهر قم چهل و چهارمین لیست پیشنهادی جلسه شورای نام‌گذاری را موردتوجه قرارداد و گفت: در این لیست نیز از ۱۸ نامی که به پیشنهاد مردم محله و شهروندان، خانواده شهدا و یا شورای شهر ارائه‌شده ۱۲ نام شهید دیده می‌شود که افتخاری برای شهر قم است.
وی انتخاب نام فلسطین به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر قم را مطرح و بیان کرد: اتفاقات اخیر و کشتار بی‌رحمانه مردم غزه در ۲۲ روز گذشته احساسات همه مردم جهان به‌خصوص مردم آزادی‌خواه ایران را جریحه‌دار کرده و انتخاب نام فلسطین در بلوار شهید منتظری مقابل مصلی در منطقه ۷ پاسخی به این جنایات است.
امرالهی هدف از این نام‌گذاری را ثبت جنایت رژیم صهیونیسم در تاریخ دانست و تصریح کرد: امروز شرایط سختی در غزه حاکم است و جنایاتی در حد جنایت هیروشیما و ناکازاکی در حال رخ دادن است که در تاریخ به این شکل سابقه نداشته است.
وی در پایان از نام‌گذاری میدان دیگری به نام غزه نیز خبر داد و گفت: نام‌گذاری میدان غزه نیز در شهرداری و کمیسیون خدمات شهری در حال بررسی است و به‌زودی یکی دیگر از میادین شهر به نام غزه نام‌گذاری می‌شود.
انتهای پیام/