قبرستان نو قم به فضای باز شهری تبدیل می شود
قبرستان نو قم به فضای باز شهری تبدیل می شود
محرری با اشاره به ادامه تملک 130 باب مغازه حاشیه ای قبرستان نو، گفت: با اتمام تملک این پلاک ها 5 هکتار فضای باز شهری در جوار حرم مطهر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همزمان با تملک این مغازه ها، خیابان امیرکبیر نیز تعریض خواهد شد تا مشکلات ترافیکی کنونی تا حدودی برطرف شود.
وی بیان داشت: در ضلع شرقی حرم مطهر عملیات اجرایی پروژه های جاری مانند پارکینگ بست شرقی و ادامه بلوار عماسر در حال اجراست که به سرانجام رسیدن آنها چند سال به طول می انجامد اما تاثیر بسیار مطلوبی در ارتقای کیفیت زندگی و خدمات رسانی برای مردم و زائران خواهد داشت.
محرری اضافه کرد: در ضلع غربی حرم مطهر نیز عملیات ساماندهی میدان شهید مطهری رو به اتمام است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد، بهره برداری از این طرح علاوه بر تاثیر در سیما و منظر شهری در کاهش بخشی از به هم ریختگی ها در عبور و مرور خودروهای سواری و عابران پیاده دخیل خواهد بود.
رییس شورای اسلامی شهر قم، گفت: همچنین طراحی زیرگذر امام موسی صدر نهایی و به تصویب شورای شهر رسیده و به زودی مناقصه آن برگزار می شود. شهردار قم در خصوص این طرح به دنبال یک سرمایه گذار خاص از طریق روش تهاتر است که در صورت قطعی شدن آن، انتظار می رود این طرح زودتر به نتیجه برسد.
محرری ادامه داد: با بهره بردای از زیرگذر امام موسی صدر، وضعیت آشفته ترافیکی در ضلع غربی حرم مطهر به خصوص خیابان امیرکبیر، میدان مطهری و چهاراره حجتیه بهبود می یابد.