توجه به فرهنگ عمومی، عامل توسعه همه جانبه شهر است
توجه به فرهنگ عمومی، عامل توسعه همه جانبه شهر است
محرری با اشاره به آمادگی مدیریت شهری در زمینه همکاری با همه نهادها در جهت توسعه فرهنگ عمومی، اظهار داشت: ارتقاء فرهنگ عمومی، گام نخست توسعه ارتقاء فرهنگ یک شهر و کشور بوده و باید به مقوله آموزش برای ارتقاء فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویزه نمود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم ،محسن محرری در صد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدا اظهار داشت: روز ۱۳ آبان یوم‌الله و روز تجلی مقاومت ایران را در مقابل استکبار جهانی بوده و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی با یادآوری نظر مقام معظم رهبری نسبت به خون‌خواری دولت آمریکا در جهان افزود: امروز جهان نسبت به قدرت و جنگ‌طلبی آمریکا و اسرائیل آگاه شده است و یکی از کسانی که در این بخش روشنگری کرده مقام معظم رهبری است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس از تشکیل نخستین اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: در این اجلاسیه که با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس تشکیل شد، برای نخستین بار مسئولان فرهنگی در یک مکان گرد هم جمع شدند.
وی توجه مدیران حوزه فرهنگ به منابع مالی را موردتوجه قرارداد و گفت: رئیس‌جمهور از مدیران خواست از ردیف بودجه و ظرفیت ارگان‌ها در حوزه فرهنگ استفاده کنند تا این ردیف بودجه‌ها به‌صورت مدیریت‌شده هزینه شود.
محرری توجه به حوزه فرهنگ عمومی را یکی از مهم‌ترین مسائل روز دانست و تأکید کرد: ارتقاء فرهنگ عمومی نه‌تنها در خود بخش فرهنگ بلکه در حوزه شهری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و گام نخست توسعه ارتقاء فرهنگ عمومی یک شهر و کشور است.
وی در ادامه با توجه به حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم در صحن علنی شورای شهر تأکید کرد: هرچقدر در بخش پیشگیری هزینه کنیم چندین برابر آن را از جامعه دریافت خواهیم کرد و جامعه سالم نتیجه ارائه آموزش‌های کاربردی و به‌موقع است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تلاش دشمن در فروپاشی نهاد خانواده را یادآور شد و گفت: مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم است تا آسیب‌های اجتماعی در شهر قم کاهش پیدا کند.
وی خواستار استفاده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم از ظرفیت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شد و گفت: تلاش می‌کنیم بستر لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره را برای این نهاد فراهم کنیم و باید سهم فرهنگ و آموزش را در بودجه ۱۴۰۳ افزایش دهیم.
محرری در پایان تأکید کرد: امروز پیشگیری باید مقدم بر هر اقدام دیگری در جامعه قرار بگیرد زیرا با توجه به این مقوله می‌توانیم آینده شهر قم را تضمین کنیم.
انتهای پیام/