ظرفیت کم نظیر منطقه جمکران در ایجاد هاب ملی و کشوری
ظرفیت کم نظیر منطقه جمکران در ایجاد هاب ملی و کشوری
دهناد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم پیرامون مسجد مقدس جمکران در توسعه، دارا بودن 4 هزار هکتار زمین در اطراف مسجد و عبور قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و ایستگاه مترو از این منطقه است که می‌تواند یک هاب ملی و کشوری را شکل دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران دغدغه مدیریت شهری را توسعه منطقه جمکران دانست و اظهار داشت: در چند سال گذشته کارهای خوبی در توسعه مسجد و توسعه معابر انجام‌شده است.
وی یکی مشکلات منطقه جمکران را کمبود زیرساخت‌های دائمی این منطقه دانست و افزود: هرسال در نیمه شعبان فضاهای موقتی مانند پارکینگ پیرامون مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود که باید این فضاها به‌صورت دائمی شکل گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم تأکید کرد: باید فضاهای ارائه خدمات اقامتی و حمل‌ونقلی به‌صورت دائم در این منطقه ایجاد شود و زیرساخت‌های دائمی پیرامون مسجد با نگاهی ملی به مسجد مقدس جمکران به‌عنوان یکی از پایگاه‌های جهانی اهل تشیع شکل گیرد.
دهناد یکی از ویژگی‌های مهم پیرامون مسجد مقدس جمکران را در توسعه، دارا بودن ۴ هزار هکتار زمین در اطراف مسجد مقدس جمکران دانست و بیان کرد: منطقه جمکران این ظرفیت را دارد که یک هاب حمل‌ونقل ملی و کشوری داشته باشد و با توجه به عبور قطار سریع‌السیر تهران اصفهان از این منطقه و جانمایی ایستگاه قم این فرصت فراهم‌شده است.
وی ادامه داد: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی ایستگاه مترو قم در این منطقه، ایستگاه یک خطA پیرامون مسجد مقدس جمکران جانمایی شد و در مطالعات طرح جامع حمل‌ونقلی شهر قم نیز یک پایانه و پارک‌سوار در این منطقه دیده‌شده است و همه این امکانات با توجه به اراضی که وجود دارد می‌تواند بالفعل شود.
انتهای پیام/