حل مشکلات منطقه جمکران در اولویت مدیریت شهری است
حل مشکلات منطقه جمکران در اولویت مدیریت شهری است
امرالهی با اشاره به لزوم بازآفرینی منطقه جمکران، اظهار داشت: در حال حاضر با همکاری مسجد مقدس جمکران اقدامات خوبی در جهت بازآفرینی منطقه جمکران در حال اقدام است و نیاز است همه دستگاه های متولی با ورود به این مهم یاری رسان مدیریت شهری در این بازآفرینی باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به پیشینه منطقه جمکران اظهار داشت: متأسفانه نگاه‌های گذشته نسبت به توسعه شهرها به مدت ۱۰ سال اجازه کار در این منطقه را به شهرداری نداد و مشکلات زیادی در حوزه شهری ایجاد کرد.
وی افزود: این نگاه غیرعلمی و نادرست در این منطقه باعث ایجاد مشکلات زیادی در ساخت واحدهای مسکونی ایجاد کرده به‌صورت که ما امروز نه‌تنها شاهد بافت هندسی شهری نیستیم بلکه فضای مسکونی روستایی نیز شکل نگرفته و باعث ایجاد یکی از مناطق کم برخوردار در شهر شده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مقدس قم ادامه داد: باوجود همه این پریشانی‌ها جمع‌بندی شهرداری بر این بوده است که به این منطقه ورود کند و این ناحیه را به طرح تفضیلی اضافه کرده و در حال برنامه‌ریزی برای توسعه منطقه بوده و کشمکش با مجموعه راه و شهرسازی برای تغییر کاربری فضای سبز هستیم.
وی یادآوری کرد: مدیریت شهری در این مدت با همه این مشکلات توانسته دو خیابان را طراحی کرده و اقدامات لازم را برای اجرای آن شروع کند تا به‌عنوان اسکلت اصلی این بافت قرار گیرد و همچنین برای بازآفرینی این منطقه ورود کرده‌ایم و با همکاری مسجد مقدس جمکران توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام دهیم.
امرالهی در پایان از همکاری استان برای توسعه این منطقه خبر داد و گفت: دولت آقای رئیسی دولتی مردمی بوده و می‌خواهد گره‌های مردم را باز کند و بر اساس این نگاه برای رفع مشکلات مردم ضعیف این منطقه تمام مجموعه‌ها ورود کرده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد بازآفرینی این محدوده باشیم.
انتهای پیام/