شهرداری قم نهاد فعالی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
شهرداری قم نهاد فعالی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
محرری با بیان این‌که اقدام شهرداری قم برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین، به الگویی برای همه شهرداری‌های کشور تبدیل‌شده است، گفت: ساخت 3خانه موزه جدید شهدای قم نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری قم قرارگرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با مادر شهیدان زین‌الدین که در محل خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین و برگزاری یادواره شهدای استان قم برگزار شد، اظهار داشت: ما به‌عنوان شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم و شهرداری کلان‌شهر قم این توفیق را داشتیم که در تمام برنامه‌هایی که با یاد و نام شهدا گره‌خورده است، مشارکت فعال داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم اعتقاد شورای شهر قم را در مشارکت در برنامه‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد و افزود: مجموعه مدیریت شهری قم در مراسم‌های مختلف مربوط به شهدا ازجمله کنگره‌ها، یادواره‌های هر شهید، هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌ها باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و غیره مشارکت فعال داشته و پای کار بوده است.
وی گفت: شهرداری قم با همین ایده مروج فرهنگ ایثار و شهادت بود که برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین پای کار آمد و افتخار می‌کنیم که چنین مکانی با مشارکت فعال شهرداری قم و خانواده محترم شهید زین‌الدین آماده‌شده است و به یادگار ماند و قطعاً این مکان الگویی برای کارهای مشابه در سطح شهر و استان قم و حتی تمام شهرهای ایران است.
محرری خاطرنشان کرد: شهرداری قم این مسیر را ادامه می‌دهد و در همین راستا، سه خانه موزه دیگر با تابلوی شهدا در شهر قم در حال آماده‌سازی است تا درنهایت این مکان‌ها، محلی برای حضور نسل جدید و آشنایی ایشان بافرهنگ ناب دفاع مقدس و سیره شهدا باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: خوشبختانه راویان دفاع مقدس فعال و سرزنده‌ای در شهر قم همانند حاج حسین کاجی داریم که می‌توانند از فرصت حضور دانشجویان، جوانان و نوجوانان در این خانه موزه‌های شهیدان استفاده کرده و خاطرات ناب از شهدا و ایثارگران را برای نسل جدید بیان کنند.
وی افزود: در پی این هستیم که محتواهای غنی برای خانه موزه شهیدان زین‌الدین و دیگر خانه موزه‌هایی که ایجاد آن‌ها در دست اقدام است، آماده شود تا نسل جدید به‌راحتی بافرهنگ دفاع مقدس انس بگیرند.
محرری با بیان این‌که یادواره بیش از ۶هزار شهید استان قم در روز شنبه ۲۷ آبان برگزار خواهد شد، گفت: شهرداری قم از ابتدا پای کار این یادواره بزرگ بود و زمینه‌سازی فضاهای شهری را برای این برنامه و رویداد مهم آغاز کرده است و ادامه هم خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به دغدغه مادر شهیدان زین‌الدین برای هیئت‌امنایی شدن خانه موزه شهیدان زین‌الدین و ثبت ملی این خانه موزه، گفت: در ابتدا خدمت شما عرض کنم که کاربری خانه موزه شهیدان زین‌الدین در شورای اسلامی شهر قم مصوب قانونی شده و حتی تغییر شهردار هم خللی به آن وارد نمی‌کند و اینجا برای همیشه مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان باقی خواهد ماند.
وی در پایان تصریح کرد: موضوع هیئت‌امنایی شدن خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز ابلاغ‌شده و اسامی خدمت شما داده خواهد شد، ثبت ملی این خانه موزه نیز، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم از نهادهای مربوطه همچون میراث فرهنگی در حال پیگیری است و ان‌شاءالله انجام خواهد شد.
انتهای پیام/